- 8 stycznia 2024
- 0
Tarnowskie agencje marketingowe: promocja...
- 16 stycznia 2023
- 0
Roll-up: Co to jest i dlaczego warto stosować?
- 8 grudnia 2022
- 0
Pozycjonowanie Czechy i Słowacja - podobieństwa...
Profesjonalny marketing – co mogą zaoferować agencje?
Nakłady na marketing i reklamę, zwłaszcza internetową, wciąż rosną – wynika z danych IAB. Coraz więcej firm stawia też na jakość i solidny research, często zlecając przeprowadzanie kampanii wyspecjalizowanym przedsiębiorstwom.
Za początki profesjonalnej reklamy można uznać rok 1843 i otwarcie pierwszej agencji reklamowej w Filadelfii. Przez całe lata tego typu agencje specjalizowały się głównie w przygotowywaniu reklam – telewizyjnych, prasowych, radiowych. Obecnie jednak kampanie reklamowe wyglądają zupełnie inaczej, a z tradycyjnych agencji reklamowych wykluły się agencje marketingowe, badawcze, interaktywne i domy medialne.
Kompleksowe podejście
Agencje marketingowe i badawcze umożliwiają kompleksowe zaplanowanie kampanii marketingowej (zwłaszcza internetowej) oraz – w przypadku agencji badawczych – zdiagnozowanie potrzeb, określenie grup docelowych, oczekiwań obecnych oraz potencjalnych klientów, a także najlepszych kanałów, za pośrednictwem których można do nich dotrzeć. Przeglądając ofertę agencji marketingowych (np. INTERNETUM), łatwo zauważyć, że dają one możliwość wieloaspektowej reklamy. Opiera się ona zarówno na działaniach SEO (mających zwiększyć widoczność strony w internecie i zapewnić wysoki wynik w wyszukiwarkach) , jak i na kampaniach w social media. Usługi agencji marketingowej obejmują ponadto projektowanie atrakcyjnych, dostosowanych do potrzeb klienta stron w sieci, e-mail marketing, tradycyjną reklamę Pay Per Click (płatne za kliknięcie) czy wreszcie content marketing (dostarczanie wartościowych, interesujących treści, które pomagają budować wizerunek firmy).
Domy medialne
Domy medialne (inaczej też „domy mediowe”), chociaż wyrosły z agencji reklamowych, są dużo bardziej wyspecjalizowane, zawdzięczając swoje istnienie rozrostowi rynku i konieczności szerszego podziału czynności pomiędzy określone organizacje. Jak wynika z raportów przeprowadzanych cyklicznie przez Millward Brown, znakomita większość domów mediowych należy do potężnych, międzynarodowych grup rynkowych, chociaż na polskim gruncie powstaje coraz więcej niesieciowych podmiotów tego typu. Zajmują się one przede wszystkim dbaniem o zakup mediów, planowaniem, badaniami medialnymi oraz wykupem czasu reklamowego.
Zlecanie kampanii marketingowych wyspecjalizowanym firmom gwarantuje profesjonalne podejście, doświadczenie w branży oraz kompleksowe spojrzenie na potrzeby klienta. Zdanie się na usługi zewnętrznych podmiotów pozwala także skupić się na głównym działaniu własnej firmy.
Materiał partnera zewnętrznego
Komentarze (0)