Kilka słów o komunikacji w biznesie

Stare przysłowie znane każdemu właścicielowi biznesu głosi “klient nasz Pan.” Czy jest tak naprawdę? Czy w swoich działaniach biznesowych powinniśmy się ściśle trzymać tej maksymy? To zależy od wielu czynników, a przede wszystkim od branży w której pracujemy. Jest wiele gałęzi działalności jakie możemy prowadzić, w których wcześniej przywołane powiedzenie się sprawdza, jednak jak grzyby po deszczu pojawiają się takie, w których kluczem do końcowego sukcesu, zarówno naszego, jak i klienta jest odpowiednia współpraca wymagająca najwyższego poziomu komunikacji prowadzonej na linii klient - firma.

Pierwsze badania na temat komunikacji

Na początku niniejszego artykułu warto zastanowić się czym jest sama komunikacja. Według Encyklopedii Zarządzania jest to: “proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.” Już ta krótka definicja w doskonały sposób obrazuje, jak ważny w biznesie jest proces komunikacyjny, bo przecież w każdej firmie, która prowadzi sprzedaż, czy też świadczy usługi  zależy na tym aby w ściśle określony sposób wpłynąć na nas, czyli potencjalnych jej klientów. Badania na temat samego procesu komunikacji są prowadzone już od dziesięcioleci. Za przełomowy moment i niejako podwalinę do dalszych rozważań i dywagacji z całą pewnością możemy uznać rok 1948. Wtedy to stworzony został model komunikacyjny który jest po dzień dzisiejszy uznawany za prekursorski i przełomowy.  

Amerykański socjolog mediów oparł swój model na klasycznej, arystotelesowskiej triadzie komunikacji czyli: nadawcy, przekazie, i odbiorcy. Cały proces komunikacji zawęził natomiast do pięciu pytań: kto mówi? Co mówi? Za pośrednictwem jakiego kanał mówi? Do kogo mówi? I z jakim skutkiem mówi? Lasswel w swoich badaniach stwierdził, że komunikowanie to czysta perswazja mająca na celu ukształtowanie nowej, lub wzmocnienie starej postawy u odbiorców, a kto z nas, osób które prowadzą biznes nie chce wpływać na swoich konsumentów?

Kanały komunikacji w XXI wieku.

O tempie ewolucji otaczającego nas świata nie trzeba chyba nikogo przekonywać, nie inaczej dzieje się w przypadku komunikacji. Dawniej proces ten zachodził za pomocą listów, telefonów, dziś w dobie internetu, mamy do czynienia z wirtualnym contact center. Wirtualne contact center powstało jako odpowiedź na rosnące potrzeby klientów, a przede wszystkim jest ono reakcja na nieustannie powiększającą się ilość kanałów komunikacji (a więc kanałów perswazji) jakie są przez nas tworzone.

Warto zadbać o wszystkie kanały komunikacji korzystając z oprogramowania Contact Center firmy systell.pl. Oferowane przez Systell oprogramowanie wirtualnego contact center posiada takie rozwiązania jak uruchomienie i opieka nad infolinią naszej firmy, prowadzenie livechatu, opiekę nad stałym kontaktem mailowym czy prowadzenie social media. Oczywiście istnieje jeszcze wiele kanałów komunikacji którymi może komunikować się z naszą firmą klient, każdy z nich wspierany jest przez wcześniej wspomniane wirtualne contact center. Firma systell.pl dzięki doświadczeniu wdrożeń już w ponad 400 firmach, oferuje w pełni indywidualne podejście, do sposobu Twojej komunikacji z klientem.

Tak więc jeśli do tej pory nie zwracałeś szczególnej uwagi na to jakie kanały komunikacji wykorzystujesz i w jaki sposób komunikujesz się z klientem warto skorzystać z darmowej analityki biznesu Twojej firmy by dowiedzieć się jak skutecznie komunikować się z klientem. Pamiętaj, iż komunikacja to bardzo groźna broń, niestety obosieczna. Komunikacja która jest prowadzona w odpowiedni sposób może wyróżnić naszą firmę na tle konkurencji i wygenerować większe przychody, jednak ta która, do której nie przykłada się uwagi może wyrządzić nam ogromną krzywdę.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również