Rzeczywistość rozszerzona w e-commerce – moda czy wartość dodana?

Dynamiczny rozwój technologii mobilnych otworzył wiele możliwości przed firmami z branży e-commerce. Jednym z rynkowych trendów stała się rzeczywistość rozszerzona. Czy rzeczywiście technologia ta może wywrzeć pozytywny wpływ na wyniki branży? Czu może okaże się tylko przejściowym trendem, o którym szybko zapomnimy?

Prognozowany wzrost popularności i inwestycje gigantów

Wszystkie dostępne na rynku analizy i prognozy mówią jasno – rzeczywistość rozszerzona będzie coraz bardziej popularna. W raporcie przygotowanym przez Cisco można znaleźć informację, że do 2021 roku ruch internetowy generowany przez rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną będzie rósł bardzo dynamicznie, a skumulowany roczny wskaźnik tego wzrostu wyniesie 82 procent. To poważny argument przemawiający za potrzebą inwestowania w rzeczywistość rozszerzoną. Jednak czy jest to argument wystarczający?

Drugim jest zainteresowanie ze strony największych i najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Apple, Microsoft, Google czy Facebook pracują nad rozwiązaniami pozwalającymi na wykorzystywanie rzeczywistości rozszerzonej do budowania atrakcyjności swoich produktów i usług. Czy światowi giganci technologiczni mogą się mylić?

Możliwości wykorzystania w marketingu internetowym

Największą zaletą technologii rzeczywistości rozszerzonej jest możliwość zbudowania połączenia pomiędzy świtem realnym a światem cyfrowym. Umożliwia ona połączenie stron internetowych i aplikacji mobilnych z rzeczywistym otoczeniem.

Dzięki temu rzeczywistość rozszerzona otwiera zupełnie nowe możliwości przed specjalistami odpowiadającymi za marketing. Sprawia, że nie są oni ograniczeni wyłącznie do dwuwymiarowych grafik i chwytliwych komunikatów reklamowych. Dzięki AR firmy mogą przenieść komunikację z klientami na zupełnie nowy, wyższy poziom. Sprawić, że ich produkty będą postrzegane jako element realnych doświadczeń klienta.

Kto nie chciałby zobaczyć jak będzie wyglądał w nowych okularach? Kto nie chciałby sprawdzić czy nowy mebel będzie współgrał z wystrojem jego mieszkania? Brak możliwości fizycznego kontaktu z produktem jest jedną z najważniejszych barier w rozwoju e-commerce. Rzeczywistość rozszerzona pozwala marketingowcom rozwiać dużą część obaw klientów i namówić ich do zakupu.

Jakie branże najbardziej skorzystają na wdrożeniu AR?

Warto zwrócić uwagę na fakt, nie wszystkie branże będą beneficjentami tej technologii. Powszechnie uważa się, że największe korzyści odniosą:

  • Sklepy online z branży odzieżowej i meblowej, które stworzą wirtualne przymierzalnie.
  • Firmy z branży szkoleniowej i edukacyjnej, które wykorzystają AR w oferowanych platformach e-learningowych i m-learningowych.
  • Producenci gier i aplikacji rozrywkowych.
  • Producenci aplikacji geolokalizacyjnych.

Właśnie w tych branżach rzeczywistość rozszerzona może mieć największy wpływ na pozytywne doświadczenia klienta, co w dużym stopniu przełoży się na osiągane zyski.

Duże możliwości i zainteresowanie ze strony rynkowych potentatów pozwalają stwierdzić, że AR nie będzie tylko krótkotrwałą modą. Choć oczywiście rynek i klienci dokonają ostatecznej weryfikacji tej tezy.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz