Konstrukcje reklamowe – rodzaje i efektywność

Konstrukcje reklamowe są jednym z elementów reklamy zewnętrznej – pozwalają na skuteczną ekspozycję reklam w przestrzeni i dotarcie z przekazem do masowego odbiorcy. Stanowią swego rodzaju techniczną podstawę do prezentowania reklam w graficznej formie – to na nich, zależnie od rodzaju i sposobu budowy – montuje się reklamy na banerach lub nakleja na sztywny ekran.

Nie istnieje jedna, wspólna definicja konstrukcji reklamowych – zdefiniowanie tego pojęcia byłoby arcytrudne. Można jednak wyróżnić kilka podstawowych rodzajów konstrukcji a także kilka ich podstawowych cech. Warto zaznaczyć, że w przypadku konstrukcji reklamowych mamy do czynienia z instalacjami o znacznych rozmiarach, powinny być one więc maksymalnie bezpieczne i trwałe.

Rozwiązania dla każdego budżetu

Do najbardziej budżetowych rozwiązań, które najtrudniej zakwalifikować do typowych konstrukcji reklamowych należą najzwyczajniejsze rusztowania budowlane. Są one wybierane jako produkt najtańszy i zarazem nie gwarantujący żadnego minimum bezpieczeństwa. Rusztowanie budowlane, jak sama nazwa wskazuje, jest przystosowane i wykoncypowane jako produkt, który idealnie sprawdza się jako przytwierdzony do elewacji na czas budowy czy remontu. Niestety, montowany w szczerym polu, utrzymujący się jedynie za pomocą naciągów czy też zwykłych „śledzików”, nie stanowi żadnej przeciwwagi dla wiatru. Efekty wykorzystania takich rusztowań można obserwować po każdym silniejszym wietrze – straszą swoją połamaną formą z potarganymi nań reklamami.

Do prawdziwych konstrukcji reklamowych, czyli produktów dedykowanych reklamie zewnętrznej, zaliczamy nośniki opracowane przez projektantów i pozwalające na bezpieczną i estetyczną ekspozycję reklam. W zależności od rodzaju ekspozycji, wyróżniamy konstrukcje billboardowej, przeznaczone do wyklejania reklam na folii lub na papierze BBS (Blue Back Side) oraz konstrukcje pod baner, na których możliwa jest ekspozycja grafiki na siatce mesh lub na pełnych banerach.

siatka

Spotykane rozmiary

Spośród billboardów do najczęściej spotykanych należą tablice o rozmiarach 504x238cm oraz 600c300cm – służą one do masowych, często ogólnopolskich kampanii. W przypadku nośników budowanych na własność znalezienie dla nich odpowiedniej lokalizacji, często w miastach, nie należy do dużych trudności.

Konstrukcje pod banery charakteryzują się większymi rozmiarami, do najpopularniejszych zaliczamy te w formatach 10x5m oraz 12x4m a także większe, jak 18x6m czy 24x8m. Tego typu nośniki służą do reklamy wzdłuż dróg o dużym natężeniu ruchu a ich celem jest dotarcie do największej liczby potencjalnych klientów.

Zdobywanie zainteresowania i zaufania klientów

Efektywność reklamy jest ściśle powiązana z wizerunkiem marki – badania potwierdzają, że zaangażowani konsumenci zwracają również uwagę na sposób ekspozycji reklamy – o wiele większe zaufanie wzbudza marka reklamująca się na estetycznym, trwałym i robiącym solidne wrażenie nośniku niż na przewracającej się, pordzewiałej tablicy która lata świetności ma już za sobą. Wybór odpowiedniego nośnika powinien być poprzedzony analizą potrzeb oraz spodziewanych efektów, natomiast wybór producenta powinien zależeć nie od ceny a od bezpieczeństwa i jakości oferowanych produktów.

 

Wpis powstał we współpracy z firmą Billboard-X.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz