- 8 stycznia 2024
- 0
Tarnowskie agencje marketingowe: promocja...
- 16 stycznia 2023
- 0
Roll-up: Co to jest i dlaczego warto stosować?
- 8 grudnia 2022
- 0
Pozycjonowanie Czechy i Słowacja - podobieństwa...
Internal linking – ich znaczenie i tworzenie
Bitwa o dobre pozycje w wynikach wyszukiwania Google czy innych popularnych wyszukiwarek nigdy nie ustanie – od pozycji w rankingu zależy bowiem zainteresowanie czytelników danym portalem, co przekłada się również między innymi na zyski z reklam, sprzedaż oferowanych produktów czy zainteresowanie usługami danego przedsiębiorstwa. Ludzie – dbając o swoje miejsce w rankingu – często posługują się przeróżnymi strategiami, jednak bywa, że zapominają o jednym z ważniejszych sposobów, czyli zastosowaniu linków wewnętrznych (Internal linking).
Czym one są i w jaki sposób je stworzyć? Czym jest linkowanie wewnętrzne? Linkowanie wewnętrzne to strategia, która nie tylko pomaga internautom rozeznać się w całym, tworzonym przez Ciebie serwisie, ale również stanowi ułatwienie dla Google i innych wyszukiwarek, w przeszukiwaniu Twojej strony pod względem treści i słów kluczowych. Stosując linkowanie wewnętrzne, tworzysz jak gdyby mapę całego serwisu, która pomaga ustalić hierarchię ważności strony, a użytkownikom sieci wskazuje podobne tematy na niej, a także artykuły, które mogą go zainteresować. W efekcie cała witryna jest bardziej przejrzysta, zawiera wiele linków, dzięki którym internauta może łatwo przejść z tematu na temat – obecnie jest to wręcz niezbędne, by cały serwis wyglądał profesjonalnie i nie odstraszał.
Każdy twórca chce, by jego witryna była jak najlepszej jakości i zapewniała internautom wygodę – wówczas chętniej wrócą na nią ponownie. Dlatego też o linkowaniu wewnętrznym nie można zapomnieć. Co nam daje linkowanie wewnętrzne? Linkowanie wewnętrzne zapewnia nam przychylność nie tylko internautów, lecz również narzędzi Google – oraz innych wyszukiwarek. Wszystko jest zresztą ze sobą nierozerwalnie związane, ponieważ większe zadowolenie klientów sieci i częstsza ich obecność na naszej stronie to wyraźny sygnał dla wyszukiwarek, że portal jest wartościowy. Pomiędzy wszystkimi podstronami muszą istnieć połączenia, tak aby internauta mógł wiedzieć gdzie i po co musi się kierować.
Inaczej jego wizyta na naszej stronie i tak nie ma sensu, ponieważ nawet jeśli istnieje na niej mnóstwo ciekawych tematów, którymi mógłby być zainteresowany, i tak się o tym nie dowie. Tworzenie Internal linking Wiemy już czym jest linkowanie wewnętrzne, jak działa i do czego się przydaje. Pozostaje jeszcze kwestia sposobu, w jaki najlepiej zastosować tę strategię, by przynosiła najlepsze efekty. Sposobów tych jest mnóstwo, przy czym najlepiej zastosować kilka naraz, tym samym zwiększając szansę na przejście internauty z jednej strony na kolejną, co dostrzeże niewątpliwie wyszukiwarka Google. Możemy zastosować linkowanie umieszczone w treści – a zatem w pewnych miejscach wkleić odnośniki do kolejnych podstron.
Odnośniki mogą być zwykłym przekierowaniem, bądź działać na zasadzie kontekstu (linkowanie kontekstowe). Jeśli piszesz o czymś, co wiąże się w jakiś sposób z innym artykułem, umieszczonym na portalu, poinformuj o tym internautę nawet jednym zdaniem, wklejając link. Być może skorzysta z oferty. Możliwe jest również tworzenie wpisów powiązanych i umieszczenie ich obok artykułu lub też pod nim. Niektórzy tworzą również listę najpopularniejszych artykułów, by internauta mógł sam z niej wybrać temat, który go interesuje. Tak jest w przypadku stron z ciekawostkami i newsami ze świata – ale nie tylko. Oczywiście, najlepiej też dokładnie posegregować cały serwis pod względem tematycznym, tworząc listę kategorii, a następnie dodając do nich artykuły o powiązanym temacie. W ten sposób nawigacja po portalu jest jeszcze łatwiejsza – zarówno dla Google, jak i dla użytkowników sieci.
Komentarze (0)