Ubezpieczenie samochodu w reklamie. Jak przyciąga się właścicieli czterech kółek?

Zacięta konkurencja na rynku ubezpieczeń samochodowych sprawia, że marketing odgrywa kluczową rolę w zdobyciu klienta. Przyjrzyjmy się spotom reklamowym, które zadedykowano właścicielom czterech kółek.

Ubezpieczenie OC pojazdu jest obowiązkowe. Nic dziwnego, że właściciele samochodów poszukują najtańszej oferty. Rywalizacja między firmami ubezpieczeniowymi pozostaje więc zacięta. Zwłaszcza, że zakres OC jest ustalony prawnie i każdy ubezpieczyciel oferuje ten sam produkt. Jedynie zaproponowanie ubezpieczeń dodatkowych (AC, assistance, NNW) daje możliwość doposażenia klienta. Z pomocą przychodzi więc marketing. Przyjrzyjmy się filmom reklamowym ubezpieczeń samochodu.

Rewolucyjne OC gwarantuje spokój

W dwóch reklamach PZU wystąpił znany aktor, Marcin Dorociński. Główne hasła reklamowe filmów to “Rewolucja w OC” oraz “Spokój”. Grany przez Dorocińskiego bohater spotów przekonuje, że ubezpieczenie w PZU pozwoli Ci zapomnieć o zdenerwowaniu związanym ze zdarzeniami drogowymi. Firma postawiła zatem na wartość, jaką jest samopoczucie kierowców.

Gwarancją spokoju ma być z kolei sposób, w jaki firma ubezpieczeniowa wywiązuje się ze swoich obowiązków. Jako dowód rzetelności przytoczono sondaż, zgodnie z którym większość kierowców (dokładnie 68%) wolałaby, żeby sprawca miał OC w PZU. Innym razem ubezpieczyciel zapewnia, że zajmie się naprawą szkód, jakie poniósł poszkodowany kierowca.

Siła w reklamie

W spotach reklamowych Axa wystąpił Mariusz Pudzianowski. Najpopularniejszy polski strongman ćwiczy, podnosi ciężary, zmienia koło, ale nawet on czasem potrzebuje pomocy firmy ubezpieczeniowej. Treść reklamy przekonuje, że można być męskim jak Pudzian, trenować jak on, lecz każdemu przyda się tani i sprawny ubezpieczyciel.

Czym przyciągają nas reklamy Axa-y?

  • niską ceną;
  • zniżkami za zakup online;
  • zniżkami za bezszkodową jazdę.

Ubezpieczenie na dobre i złe

Kolejnym sportowcem, który wystąpił w reklamie ubezpieczeń komunikacyjnych jest Adam Małysz. Były skoczek, a w reklamie kierowca rajdowy promował Generali. Główny motyw reklamy to kompleksowa ochrona nawet w sytuacjach, których się nie spodziewasz. Poczucie bezpieczeństwa gwarantuje stała opieka ze strony towarzystwa ubezpieczeniowego. 

W dodatku oferta nie jest przeznaczona wyłącznie dla specjalnych kierowców - jak rajdowiec Małysz. Ubezpieczyciel podchodzi do klientów egalitarnie - z ubezpieczenia skorzystać może każdy właściciel czterech kółek.

Z kolei w dwóch innych reklamach Generali zobaczymy aktorów wcielających się w postaci detektywów. Bohaterowie spotów potrafią poznać dobrego, doświadczonego kierowcę po jego zachowaniu i wyglądzie pojazdu.

W ten sposób Generali kreuje markę ubezpieczyciela kompetentnego, który zna się na ruchu drogowym i charakterystyce swoich klientów. Dzięki temu jest w stanie zaoferować odpowiedni produkt - ubezpieczenie samochodu ze zniżką dla doświadczonych kierowców.

Zmiana ubezpieczyciela i “Powrót Kasy”

W reklamach Link4 wystąpiła Kasia Moś z zespołem The Chance. Artyści wykonali covery znanych utworów: “Cry Just A Little Bit” Shakin'a Stevensa, „Sleeping in my car” Roxette, „Holding Out On The Hero” Bonnie Tyler i „Yes sir, I can boogie” duetu Baccara. Spoty towarzystwa nagrodzono srebrną (2017) i brązową (2016) statuetką w konkursie na najbardziej efektywną kampanię marketingową Effie Awards.

Piosenkarki ze śpiewem na ustach chwalą walory ubezpieczyciela. Podstawowymi wartościami, do których odwołują się reklamy są:

  • oszczędność pieniędzy - wybierając tańszego ubezpieczyciela zaoszczędzisz na ubezpieczeniu samochodu;
  • bezpieczeństwo i odpowiedzialność - korzystając z systemów telematycznych możesz uzyskać zniżki za bezpieczną jazdę (taka opcja dostępna jest w reklamowanej promocji “Kasa Wraca”);
  • przebaczenie i zaufanie - Link4 oferowało promocyjne AC, którego cena miała nie wzrastać po spowodowaniu pierwszej szkody; 
  • innowacyjność i wielość możliwości - Link4 należy do programu lojalnościowego Payback, dzięki czemu możesz płacić punktami.

Ubezpieczenie bez porównania?

Czy pamiętasz reklamy Link4, w których posłużono się kulturowym kontrastem? “Czy Eskimos, który ma cztery psy jest bogaty czy biedny?”, “Czy Masaj, który ma trzy woły jest bogaty czy biedny?” - pyta narrator. “Nie wiesz, bo nie masz porównania” - dopowiada po chwili.

Reklamy uświadamiają nam, że bez porównania trudno ocenić, która oferta ubezpieczenia samochodu będzie dla nas najlepsza. Dlatego powstały internetowe porównywarki OC i AC, które bezpłatnie doradzą jak uporać się z dylematem wyboru ubezpieczenia.

Spoty porównywarek ubezpieczeń Mubi, Rankomat oraz CUK podkreślają sprawność, szybkość i rzetelność porównania. Bohaterowie filmów przekonują, że znają sposób na znalezienie najtańszej oferty OC.

Więcej o reklamach darmowych porównywarek ubezpieczeń przeczytasz w artykule pod tytułem: “Reklamy porównywarek OC. 3 firmy szukają kierowców w TV”.

Źródło grafiki: Youtube

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz