- 8 stycznia 2024
- 0
Tarnowskie agencje marketingowe: promocja...
- 16 stycznia 2023
- 0
Roll-up: Co to jest i dlaczego warto stosować?
- 8 grudnia 2022
- 0
Pozycjonowanie Czechy i Słowacja - podobieństwa...
Pozycjonowanie – jak działają katalogi stron www?
W SEO każda metoda pozycjonowania jest dobra, o ile przynosi określone skutki. Nie oznacza to jednak, że skoro jeden sposób działa, należy go ciągle stosować. Ważna jest różnorodność podejmowanych metod, ponieważ to ona sprawia, że cały proces wygląda naturalnie, a strona szybko zyskuje kolejne pozycje. Jedną z najskuteczniejszych jest dodawanie linka do pozycjonowanej strony w specjalnych spisach i katalogach. Jak to dokładnie działa?
Dodawanie strony do katalogu
Sam proces katalogowania jest bardzo prosty. Należy stworzyć opis witryny, który może mieć różną długość zależną od regulaminu danego katalogu. W opisie porusza się kwestię tematyki strony, jej działalności, informacje o firmie i zakresie usług. Mogą się w nim znaleźć zdania wprowadzające do tematu, aby sam opis wyglądał bardziej naturalnie. W treści dodaje się tez zwykle link do strony ukryty pod anchorem lub wręcz przeciwnie, „czysty” odnośnik umieszczany bezpośrednio pod tekstem. Większość współczesnych katalogów stron jest płatna, co wynika z ich wysokiej jakości oraz stałej opiece administratora, który dba o to, aby katalog stale się rozwijał.
Liczy się link...
W praktyce najważniejszy w SEO jest oczywiście link uzyskiwany z takich miejsc. Pozycjonowanie stron www oferowane przez https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie bazuje na tym, aby do witryny docelowej prowadziło w końcu jak najwięcej naturalnych odnośników z różnych źródeł, a katalogi są właśnie jednym z nich. Trzeba jednak mieć na uwadze, że link linkowi nierówny. Niekiedy jeden odnośnik z rozbudowanego, podlinkowanego katalogu znaczy więcej dla strony niż dziesięć innych, ale pochodzących z miejsc o wątpliwej dla robotów Google'a reputacji. Dlatego dodając witrynę do katalogu warto sprawdzić, czy jest to baza dobrze podlinkowana i profesjonalna.
…oraz treść
Warto zwrócić również uwagę na samą treść wpisu w katalogu, czyli opis strony. Powinien być nie tylko unikatowy i niepowtarzalny. Musi być również tematyczny, czyli dotyczyć faktycznej zawartości pozycjonowanej strony. Dopuszczalne jest używane tekstów synonimizowanych, ale pod warunkiem, że sama synonimizacja jest bardzo głęboka i dokładna, a stopień powtarzalności fraz czy zdań nie przekracza kilkudziesięciu procent. Profesjonalne katalogi stron www najczęściej jednak nie przyjmują opisów z popularnych mieszarek. Stawiają na sto procent unikatowości, dzięki czemu mogą pochwalić się doskonałą widocznością w sieci oraz dużą mocą przekazywanych linków.
Inne metody
Pozycjonując stronę docelową trzeba jednak koniecznie różnicować metody i sposoby, za pomocą których się to robi. Katalogi, chociaż wciąż popularne i efektywne, to za mało, aby uzyskać szybki i trwały efekt. Do tego potrzeba znacznie więcej, w tym przede wszystkim dobrej optymalizacji samej witryny.
Komentarze (0)