Automatyzacja marketingu

Marketing w dzisiejszych czasach coraz częściej kojarzony jest z nowoczesnym sposobem zarabiania i stawiany jest na równi z pracą na etacie albo byciem szefem własnej firmy. Społeczeństwo nadal tkwi w przekonaniu, że marketing polega na chodzeniu od drzwi do drzwi i proponowaniu usług albo produktów danej firmy. Współcześnie wygląda to nieco inaczej. Przede wszystkim marketing w głównej mierze opiera się na wykorzystaniu siły internetu a w szczególności portali społecznościowych oraz różnorakich narzędzi (programów komputerowych), które umożliwiają efektywniejsze wykorzystanie Internetu.

Siła automatyzacji marketingu

Istota automatyzacji marketingu obawia się przede wszystkim zwiększeniu procesów sprzedażowych za pomocą wyżej wspomnianych już narzędzi tzn. oprogramowania komputerowego specjalnie dostosowanego do działań marketingowych. Specjalistyczne oprogramowanie pozwala odciążyć firmę pod względem kadrowym, płacowym i organizacyjnym. Najważniejsze jest to, że tak prowadzony marketing pozwala na bardziej precyzyjne dotarcie do zindywidualizowanego adresata w o wiele sprawniejszy sposób. Dzieje się tak, gdyż żmudna praca człowieka zastąpiona jest algorytmem, który to za nas zbiera wszelkie niezbędne informacje na temat potencjalnych klientów Chodzi tutaj przede wszystkim o zbieranie danych behawioralnych klienta. Tak zebrane dane służą następnie do tego, aby móc tworzyć oferty, maile, postów, newsletterów i subskrypcji. W efekcie wydajność firmy zmieni się na lepsze pod dwoma względami. W konsekwencji pomoże nam to odrzucić te działania, które nie są skuteczne i nie generują zysku albo przynoszą nam stratę. Ci, którzy zdecydowali się na wykorzystanie automatyzacji marketingu, mogą liczyć na szereg korzyści. Wcześniej wspominałem, że jedną z korzyści jest odciążanie pod względem organizacyjnym. Jest to spowodowane tym, że w dużej części komputer przejmuje pracę człowieka. W związku z tym możemy liczyć na większą liczbę pozyskiwanych leadów. Bierze się to stąd, że komunikacja między klientem a firmą jest lepiej spersonalizowana(dostosowana do grupy docelowej). Nawiązują się, a jednocześnie utrwalają nawiązane już kontakty z klientem. Automatyzacja marketingu pozwala także na pewną optymalizację funkcjonowania naszego biznesu. To z kolei spowodowane jest na szeroko pojęta optymalizację relacji między działami sprzedaży w naszej firmie oraz marketingu. Jest to efekt zbierania i monitorowania przebiegu marketingu oraz ich wpływu na wzrost albo spadek sprzedaży. Oczywiście niezbędny jest tutaj czynnik ludzki oraz odpowiednio skonfigurowany program. W tym celu niezbędne będzie skorzystanie z pomocy fachowców.

Artykuł powstał na podstawie: https://growinternational.eu/pl/blog/oracle-eloqua-zaawansowana-platforma-automatyzacji-marketingu/.

 

Artykuł partnera

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz