Pozycjonowanie stron internetowych - klucz do promocji biznesu

Współcześnie internet otacza nas każdego dnia, a liczba internautów na świecie coraz szybciej rośnie. Każdego dnia z wyszukiwarki Google korzysta około 20 mln osób. W związku z postępującą cyfryzacją warto wykorzystać łącza internetowe w celach promocyjnych prowadząc swój biznes. Jedną z popularnych opcji jest pozycjonowanie stron internetowych.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych jest szeregiem działań, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej i osiągnięcie przez nią jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Cały zabieg składa się zarówno z działań w kierunku optymalizacji witryny (SEO-Search Engine Optimization), jak i prac wykonywanych poza daną stroną internetową, polegających na budowaniu solidnego zaplecza linków prowadzących do strony.

Obecnie niemal każdy z nas pragnąc coś kupić, zamówić lub chociażby zdobyć konkretne  informacje w pierwszej kolejności wpisuje w wyszukiwarkę internetową Google odpowiednią do sytuacji frazę. Otrzymując wyniki zazwyczaj klikamy w pierwsze pojawiające się strony sądząc, że są one najlepsze i zawierają najbardziej trafne informacje.

Pierwszymi wynikami jakie są wyświetlane w wyszukiwarce są zazwyczaj reklamy. Są to tzw. płatne wyniki wyszukiwania. Chcąc wypromować swoją stronę w ten sposób musimy za to zapłacić, a za możliwość wyświetlania witryny w wynikach wyszukiwania w bloku reklamowym odpowiedzialna jest usługa Google AdWords. Pozycjonowanie zajmuje się natomiast tzw. naturalnymi wynikami, czyli stronami internetowymi, które znajdują się wysoko na liście wyszukiwarki bez korzystania z płatnej promocji w Google.

strony internetowe

Ocena strony internetowej i jej ustawienie w konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania jest ustalane przez algorytmy Google, które biorą pod uwagę ponad 200 różnych czynników. Specjaliści od pozycjonowania są w stanie podąć odpowiednie działania, które w zależności od specyfiki strony mogą podnieść jej pozycje w wynikach wyszukiwania. Proces pozycjonowania stron internetowych wymaga podjęcia odpowiedniej strategii, analizy oraz regularnych uaktualnień.

Specjaliści śledzą zmiany algorytmów Google, strategię konkurentów oraz trendy szybko zmieniające się w internecie. Dzięki temu mogą skutecznie pozycjonować różnorodne witryny niezależnie od ich charakteru.

Aby strona internetowa mogła trafić do jak największej liczby odbiorców konieczne jest dobranie odpowiednich fraz kluczowych. Specjaliści analizują również zawartość witryny klienta i dostosowują ją do wymogów algorytmu Google, wprowadzając treści SEO, które zawierają kluczowe frazy. Wprowadzone działania skutecznie wpływają na wypromowanie danej witryny – trzeba jednak pamiętać, że w przeciwieństwie do AdWords pozycjonowanie jest procesem wymagającym czasu – rezultaty mogą pojawić się od razu, ale niekiedy trzeba na nie poczekać około kilku miesięcy, po tym czasie wyniki są z reguły ustabilizowane i można pracować nad ich utrzymaniem.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest skutecznym sposobem promocji biznesu?

Jeśli jesteśmy właścicielami konkretnego przedsiębiorstwa i zdecydujemy się na pozycjonowanie strony internetowej naszego biznesu mamy pewność, że więcej osób zwróci uwagę na witrynę – przede wszystkim dlatego, że stanie się ona widoczna dla odbiorców. W ten sposób zarówno oferta, jak i wszystkie informacje zawarte na stronie mają szansę trafić do znacznie większej ilości internautów.

strony internetowe

Większość internautów skupia się na pierwszych kilku wynikach widocznych na pierwszej stronie wyszukiwarki – dlatego warto stawiać na techniki promujące stronę właśnie w wyszukiwarce internetowej. // Źródło: lexy.com.pl

Coraz więcej przedsiębiorstw niezależnie od branży w jakiej działają decyduje się na założenie strony internetowej. Powoduje to, że liczba wyników po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę jest coraz większa. Warto jednak zwrócić uwagę, że mało kto zagląda na 2, 3 stronę wyszukiwań – przeważnie skupiamy się na kilku pierwszych wynikach i to z pierwszych dziesięciu czy kilku pozycji generowany jest największy ruch. Wyprzedzenie konkurentów jest możliwe po zastosowaniu technik pozycjonowania. Już po niedługim czasie firma odnotowuje wzrost zainteresowania, co zazwyczaj wiąże się także z większą liczbą klientów.

Kto może zrealizować usługi pozycjonowania? Warto zaufać profesjonalnym agencjom marketingowym, które nie tylko zaoferują skuteczne, sprawdzone narzędzia, ale dysponują zazwyczaj zapleczem witryn i kontaktów, dzięki którym mogą zbudować odpowiednią strategię link buildingu czy też wdrożyć odpowiednie zmiany na twojej witrynie. Usługi SEO we Wrocławiu oferuje Agencja Interaktywna LTB, współpracująca z firmami nie tylko z Dolnego Śląska, ale z całej Polski i z wielu krajów europejskich.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz