Jak zwiększyć lojalność swoich klientów?

Lojalny klient to dla każdego przedsiębiorcy najlepszy klient. Nie tylko wraca po kolejne zakupy, ale też przekonuje do tego swoich znajomych. Jak zyskać lojalność klientów i o nią odpowiednio zadbać? To proste!

Trzy filary lojalności

Najpierw zastanówmy się, czym właściwie jest lojalność i jak ją zdobyć. Otóż w biznesie lojalność opiera się na trzech podstawowych filarach. Przede wszystkim jest to zakup. Klient musi być przekonany, że potrzebuje naszego produktu lub usługi. Im lepiej zaspokaja on jego potrzeby, tym większa szansa na zbudowanie lojalności już od samego początku. Drugi z filarów to zadowolenie, które powinno trzymać przy nas klientów. Tylko kiedy klient jest z nami dlatego, że jest zadowolony z naszych produktów i usług, możemy mówić o lojalności. Aż wreszcie trzeci filar, czyli zaangażowanie, o które przez cały czas musimy dbać.

Jak zaangażować klientów?

Na przykład przez odpowiednio skonstruowany długofalowy program lojalnościowy. Kompleksowe programy lojalnościowe przygotowane przez Sodexo zakładają bardzo dobre poznanie klientów i dostosowanie całego programu akcji do ich konkretnych potrzeb. Oferują także duży wybór nagród i dziesiątki tysięcy miejsc ich realizacji. Dodatkowo, dzięki pełnej pomocy formalno-prawnej przedsiębiorca zyskuje nie tylko coraz większą rzeszę zadowolonych i lojalnych klientów, ale przy okazji oszczędza czas i pieniądze.

Odpowiednie nagrody

Aby przyciągnąć klientów do skorzystania z programu lojalnościowego, musimy im zaoferować atrakcyjne nagrody. Powinny one być dopasowane do oczekiwań klientów i wyrażać wdzięczność za dotychczasowy trud włożony we współpracę oraz zachęcać do jej kontynuowania. Warto więc gromadzić dane o klientach, by stworzyć odpowiednią bazę prezentów, które trafią w ich gusta. Doskonała znajomość grupy docelowej zawsze się sprawdza.

Co mi to da?

Czemu tak naprawdę warto zadbać o budowanie coraz większego grona lojalnych klientów? Przede wszystkim daje to wzrost sprzedaży produktów bądź usług i zysk finansowy. Lojalny klient robi zakupy regularnie, chętnie wraca do produktów wybranej marki, a nawet kupuje coraz więcej i łatwiej go przekonać do skorzystania z nowego produktu. Jeśli dodatkowo klienta zaangażuje się w akcje promocyjne lub korzystanie z programów lojalnościowych, pomoże to zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. A dzięki jego uwagom na temat produktów i funkcjonowania przedsiębiorstwa będzie można je nieustannie ulepszać.

Lojalny klient to prawdziwy skarb, o który warto odpowiednio zadbać, jeśli chcemy rozwijać nasze przedsiębiorstwo i mieć z tego wymierne korzyści.

Artykuł sponsorowany

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz