Niebanalne sposoby na spektakularną reklamę

Żyjemy w świecie przepełnionym reklamami. Otaczają nas wszędzie i towarzyszą we wszystkich mediach. Nic więc dziwnego, że uodparniamy się na nie i coraz bardziej je ignorujemy. Reklamy telewizyjne przełączamy na inny kanał. Reklamy radiowe słuchamy selektywnie. Reklamy w internecie już dawno przestaliśmy zauważać. A reklamy w prasie pomijamy wzrokiem. Jak więc w takiej sytuacji sprawić by potencjalny klient zauważył przekaz naszej marki?

Gdzie się reklamować by nasze przesłanie nie było nachalne, a jednocześnie zrobiło na potencjalnych klientach duże wrażenie? Odpowiedź jest prosta, choć na pierwszy rzut oka nieoczywista – w kinie. Dlaczego akurat tam?

Kino środkiem przekazu reklamowego

Kino to doskonała rozrywka niezależnie od wieku. To sposób na spędzanie wolnego czasu, który kojarzy nam się z pozytywnie. Bo przecież nikt nie chodzi do kina za karę. Dlatego też reklama w kinie, emitowana przed filmem, na który widz czeka, jest znacznie łatwiej przyswajana. Dodatkowo produkty czy usługi prezentowane podczas takiego spotu będą przez potencjalnych klientów kojarzone z czymś pozytywnym. Aby wzmocnić ten efekt, warto wybierać takie sieci, w których reklamy są emitowane przy zgaszonym świetle, gdyż wtedy widzowie praktycznie w 100% skupią się na przekazie, ponieważ nic nie będzie ich niepotrzebnie rozpraszać.

Czy reklama w kinie to rozwiązanie tylko dla dużych marek?

Z reklamowych rozwiązań, jakie proponuje kino, korzystają zarówno duże światowe marki, jak i lokalne firmy, które chcą zaprezentować widzom swoje produkty i usługi. Szczególnie że badania pokazują, iż widzowie wybierają najczęściej kina położone najbliżej miejsca zamieszkania. Tak więc idealnie, jeśli chodzi o prezentację lokalnych firm.
W związku z postępującą cyfryzacją w sieciach kinowych przygotowanie reklamy do emisji jest proste, szybkie i dostępne dla każdej firmy. A efekty mogą przerosnąć nasze oczekiwania, bo reklama w kinie sama w sobie stanowi swojego rodzaju prestiż.

Jakie mamy możliwości?

Zasadniczo możemy wybierać spośród reklam typu on screen i off screen. Kampanie on screen to wszystko to, co widzimy przed projekcją filmu np. bloki reklamowe, plansze statyczne, zwiastuny.

Kampanie off screen to działania na nośnikach, z którymi widz styka się przed seansem. Możemy tutaj wymienić np. reklamy przy kasach, reklamy na plazmach nad kasami, sample lub ulotki przekazywane przez kasjerów, różnorodne ekspozycje, roll-upy, stendy czy naklejki podłogowe w holach kinowych, w barze, kawiarni czy toaletach. Dodatkowo reklamę w kinie można wspomóc hostessami. Marki coraz częściej korzystają także z nowatorskich rozwiązań jak komunikaty przesyłane przez bluetooth na telefony komórkowe czy interaktywne podłogi. A lista dostępnych rozwiązań ciągle się powiększa.

Kino i media to potężne źródło oddziaływania. Jeśli więc szukamy rozwiązania reklamowego, które skutecznie skupi na sobie uwagę odbiorców. A przez to wzmocni przekaz to zasadnym jest rozważenie reklamy w kinie. I to niezależnie od tego, czy jesteśmy dużą marką, czy lokalną firmą. I jedni i drudzy mogą na oferowanych rozwiązaniach tylko skorzystać.

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz