Outsourcing usług IT – optymalny model korzystania z najwyższych kompetencji.

​Zewnętrzny dział IT to potencjalnie duże ryzyko oraz oczywisty ogrom korzyści. Najważniejszym aspektem przy takiej organizacji IT jest dobór właściwej firmy sprawującej opiekę informatyczną swoich klientów.

Outsourcing usług IT – optymalny model korzystania z najwyższych kompetencji.

Zewnętrzny dział IT to potencjalnie duże ryzyko oraz oczywisty ogrom korzyści. Najważniejszym aspektem przy takiej organizacji IT jest dobór właściwej firmy sprawującej opiekę informatyczną swoich klientów.

Stały dostęp do zaawansowanej wiedzy eksperckiej.

Branża informatyczna należy od szeregu lat do grupy najszybciej rozwijających się. Głównym motorem napędowym tego rozwoju jest postęp technologiczny i nienasycony apetyt przedsiębiorstw na podnoszenie swojej wydajności. Czy kompetencje zespołów informatycznych w przeciętnej organizacji mają szanse rozwijać się tak szybko jak branża IT? Odpowiedź jest oczywista. Tylko największe korporacje pozwolą sobie na kosztowny rozwój kompetencji i rozwój systemu informatycznego i tym samym będą pogłębiały swoją przewagę konkurencyjną nad resztą przedsiębiorców. Czy jest jakieś wyjście z tej globalizacyjnej pułapki? Oczywiście, że tak. Mniejsze przedsiębiorstwa będą wygrywały tam gdzie liczy się zwinność i umiejętność szybkiego dostosowania. Przewagę konkurencyjną uzyska ten, kto znajdzie sposób na połączenie elastyczności i zwinności operacyjnej ze stałym dostępem do najnowocześniejszych narzędzi i fachowej wiedzy. Aspekt ten staje się wyjątkowo widoczny w obszarze informatyzacji przedsiębiorstw. Czy dobry Dyrektor Sprzedaży będzie potrafił dobrać najbardziej efektywny System Sales Force Automation, czy Dyrektor Marketingu dobierze najlepszy system CRM i w końcu, czy zadaniem Prezesa jest wiedzieć jaki jest najbardziej wydajny w danej branży system ERP. W sektorze małych, średnich ale i większych przedsiębiorstw, osoby te nie maja szansy poznania pełnego spektrum dostępnych narzędzi. Często nawet nie mają świadomości jakich funkcjonalności i usprawnień mogą oczekiwań od dostępnych na rynku rozwiązań informatycznych. Najlepszy dostęp do takiej wiedzy maja praktycy w danym fachu, a więc firmy świadczące różnego rodzaju usługi informatyczne.

Outsourcing IT.

Nie ma potrzeby wyważania otwartych drzwi. Na rynku jest wiele firm, których podstawowym obszarem funkcjonowania są technologie informacyjne. Skorzystanie z wiedzy i doświadczeń praktyków informatyki okaże się nieocenione w każdej organizacji będącej w pogoni za wyższa efektywnością. Współpraca z doświadczoną firmą świadcząca usługi informatyczne pozwoli skorzystać z wiedzy zgromadzonej podczas wcześniejszych wdrożeń. Wszystkie wcześniejsze porażki i sukcesy wdrożeniowe stają się paliwem kolejnych projektów. Dobrze jest ustawić się w pozycji, gdy czyjeś porażki katalizują Twój sukces. Obszerny bagaż doświadczeń optymalnego partnera IT staje się jego podstawowym atutem. Oddanie się pod opiekę informatyczną zewnętrznemu partnerowi nie jest pozbawione ryzyk, lecz wszystkie one związane będą z ryzykiem doboru odpowiedniego dostawcy usług opieki informatycznej. Szeroki zakres usług informatycznych obejmujący outsourcing IT między innymi dla firm z Warszawy i okolic świadczy firma ITCenter. Bardziej szczegółowy opis znajduje się tutaj: https://itcenter.pl/oferta/obsluga-informatyczna/outsourcing/ .

Korzyści wynikające z prawidłowo wdrożonego outsourcingu obszaru IT w organizacji.

Jakich korzyści biznesowych może oczekiwać przedsiębiorstwo po wdrożeniu specjalistycznych usług zewnętrznego partnera IT:

  • Dostęp do najbardziej zaawansowanej technologii i aktualnej wiedzy z zakresu IT,
  • Możliwość skupienia uwagi na kluczowych obszarach działalności,
  • Optymalizacja i dostosowanie kosztów stałych do bieżących potrzeb,
  • Bieżący monitoring wydajności i stała optymalizacja systemu,
  • Efektywne kosztowo wdrażanie nowych rozwiązań IT,
  • Wsparcie w projektowaniu procesów wewnątrz organizacji.

Lista korzyści może być bardzo długa, lecz ryzyka będą się znajdowały w każdym z jej punktów. Wysoki poziom bezpieczeństwa danych będzie zapewniony pod warunkiem dopełnienia odpowiednich procedur przez partnera informatycznego. Wdrożone systemy zarządzania jakością mogą być kolejnym atutem usługodawcy IT.

Artykuł partnera

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz