- 8 stycznia 2024
- 0
Tarnowskie agencje marketingowe: promocja...
- 16 stycznia 2023
- 0
Roll-up: Co to jest i dlaczego warto stosować?
- 8 grudnia 2022
- 0
Pozycjonowanie Czechy i Słowacja - podobieństwa...
Inboud Marketing i jego charakterystyka
Inbound Marketing jest najczęściej opisywany jako strategia, która zakłada tworzenie atrakcyjnych treści, a jednocześnie umożliwia odbiorcom odnajdowanie nie tylko ich twórców, ale i produktów oraz usług, które są z nimi powiązane. Oczywiście, kluczowe znaczenie wydaje się mieć w tym kontekście content, który powinien być na tyle interesujący, aby zachęcić odbiorców do śledzenia firmowego bloga lub strony internetowej. Jeśli firma publikuje treści, które są uznawane za atrakcyjne, w jakimś sensie „pozwala się znaleźć” potencjalnemu odbiorcy. W rezultacie nie tylko zwiększa się ruch generowany na stronach internetowych, ale jest on również postrzegany jako bardziej wartościowy.
Na skuteczność tej strategii wpływa kilka czynników, uwagę zwraca się więc między innymi na to, że nie może być ona nachalna i wiązać się z próbami narzucania się odbiorcom. Potencjalny klient nie trafia przecież na firmę dzięki banerowi, ale dzięki wysokiej jakości treści stanowiącej pewne źródło wiedzy. Firma, która dostarcza tego rodzaju treści zyskuje przy tym status jednego z ekspertów, a w dalszej kolejności również lokalność klientów.
Wśród założeń, na jakich bazuje Inbound Marketing warte podkreślenia jest między innymi to, które mówi o zdaniu się na aktywność odbiorców oraz stymulowaniu jej poprzez tworzenie treści unikatowych i ciekawych. To właśnie atrakcyjny content przyczynia się do tego, że klienci powracają na nasze strony www, pozostawiają dane kontaktowe i zgadzają się na otrzymywanie od nas informacji. Dobrze budowana strategia przyczynia się do wzbudzania lojalności wobec marki. Pojawiają się też osoby wyraźnie nią zainteresowane, które możemy postrzegać jako potencjalnych klientów.
Oczywiście, im większa jest grupa kontaktów, tym bardziej istotna wydaje się potrzeba przynajmniej częściowej automatyzacji działań o charakterze marketingowym. Staje się to możliwe dzięki skorzystaniu z systemu Marketing Automation (http://ipresso.com/pl/automation) i charakterystycznych dla niego możliwości. System ten nie ogranicza się przy tym do tworzenia contentu i jego dystrybucji z wykorzystaniem wielu kanałów, ale również pomaga w monitorowaniu aktywności odbiorców informacji oraz zarządza e-mailingiem. Jego zaletą jest również to, że może on nie tylko analizować, ale i informować nas o wynikach prowadzonych kampanii. Zarządza też leadami począwszy od momentu ich pozyskania aż po finalizację zakupu.
System potrafi też samodzielnie monitorować zachowania leadów. Co więcej, jest też w stanie reagować na nie poprzez podejmowanie określonych działań. Nie zarządza przy tym wyłącznie mediami społecznościowymi, jego analizy odnoszą się bowiem do wielu kanałów. Najczęściej polega to na przyznawaniu punktów za określone zachowania oraz na monitorowaniu ich gotowości do zakupu.
Marketing Automation zwraca też na siebie uwagę ze względu na szeroką dystrybucję contentu, dzięki czemu można liczyć na to, że będzie on wzbudzał większe niż dotychczas zainteresowanie. Mamy przy tym do czynienia z integracja wielu kanałów, które na ogół nie są postrzegane jako powiązane ze sobą.
Jeśli publikujemy atrakcyjny content, możemy liczyć na to, że będziemy postrzegani jako eksperci w danej dziedzinie. Co więcej, sami użytkownicy zaczną aktywnie zabiegać o to, aby pozostawać z nami w kontakcie w nadziei na większą ilość wartościowych informacji. Zamieszczenie unikatowego contentu ma przy tym jeszcze jedną zaletę, przyczynia się bowiem do tego, że łatwiejsze staje się pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych.
Marketing Automation umożliwia zarządzanie z jednego poziomu publikacją wpisów w wielu mediach społecznościowych. Nie można tego nie docenić, mówimy bowiem o kanałach komunikacji, w których na początku dwudziestego pierwszego wieku firmy zwyczajnie muszą być obecne. Publikowanie treści umożliwia stworzenie relacji z otoczeniem. Konsumenci nie ograniczają się dziś do jej śledzenia, często decydują się więc również na jej komentowanie, a nawet na przekazywanie dalej. Można liczyć także na pochodzące od nich informacje zwrotne.
Na tym jednak nie kończą się możliwości systemu, okazuje się bowiem, że sprawdza się on doskonale również wówczas, gdy dążymy do publikacji treści w serwisach o charakterze informacyjnym oraz na stronach internetowych. Jego plusem jest też możliwość szybkiego i intuicyjnego tworzenia e-mailingów, które docierają do określonych grup docelowych. Same treści można przy tym dostosowywać do indywidualnych oczekiwań odbiorców, co sprawia, że stają się one spersonalizowane w oparciu o cechy i zachowania konkretnych osób.
Komentarze (0)