Billboardy - kreacje godne XXI wieku

Billboardy są jedną z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej. Przez wielu są one określane nawet jako fundament działań promocyjnych w wielu branżach. Lecz czy zawsze? Zależy to od dwóch głównych aspektów, lokalizacji oraz kreacji. W niniejszym artykule zaprezentujemy ciekawe kreacje billboardów, które można nazwać „godnymi XXI wieku”.

Jeśli chodzi o lokalizację, to najczęściej billboardy lokalizuje się w miejscach wzmożonego ruchu. Powierzchnia reklamowa wynajmowana jest od właścicieli budynków lub jako powierzchnia specjalnie pod te potrzeby przygotowana. Coraz częściej, billboardami przykrywane są również budynki w trakcie renowacji, aby zadbać o estetykę przestrzeni.

Dzięki możliwości podświetlenia, billboard może być widoczny nawet ze stu metrów. O czym muszą pamiętać firmy promujące swoją działalność poprzez billboard jest to, że kreacja kreacji nie równa.

Informacje prezentowane na billboardzie powinny zostać profesjonalnie zaprojektowane, aby były zrozumiałe, przyjemnie zaprezentowane i „łapiące” spojrzenia potencjalnych klientów.

Aby kreacja skupiała wzrok klientów na dłuższą chwilę, dzięki czemu zapamiętają Oni treść reklamy, billboard musi zostać bardzo dobrze zaprojektowany przez designerów. Warto by proces projektowania billboardu zawierał element taki jak „burza mózgów” pomiędzy klientem a projektantami, podczas której zostaną wyłonione koncepcje na ciekawe projekty. Po tym etapie następuje proces projektowania i dopieszczania najlepszej koncepcji. Jeśli klient i agencja reklamowa będą współpracować blisko, to efekty ich pracy mogą być wyśmienite. Zobaczmy poniżej kilka rzucających na kolana billboardów, które odniosły na świecie wielki sukces.

Koncepcja agencji JWT z New Delhi – wykorzystanie pudełek po zapałkach do zbudowania konstrukcji przypominającej budynki nowych mieszkań w Karma LakeLand.

Lego znane jest z zabawnych kreacji promujących produkty tegoż producenta. Koncepcja wykorzystania lokalnego otoczenia to dobry sposób na skupienie wzroku potencjalnych klientów i co ważne, pokazanie, że firma rozumie lokalne potrzeby i lokalnych klientów.

Zęby tak silne, że rozgryziesz metalowa konstrukcję! Firma Formula Toothcare wpadła na genialny pomysł jak pokazać skuteczność ich pasty do zębów.

BMW promuje nowy model i3 jako pierwszy w pełni elektryczny samochód klasy premium. Tak jak wcześniej wspomniane, podświetlenie może dać billboardowi całkowicie nowy wymiar odbioru po zmroku. Podczas dnia powyższy billboard może wyglądać standardowo, lecz po zmroku, gdy energia rozświetla wóz, mamy tu pokaz bardzo dobrej aranżacji światła.

Zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów. BBC World wykorzystało zdjęcie oraz umiejscowienie na rogu budynku by promować swoje treści. „Zobacz obie strony historii” – bardzo wymowna i ciekawa kampania.

Australijski wydział agencji Satchi & Satchi promował pokaz filmu Quentina Tarantino „Kill Bill, Vol 1” w lokalnej telewizji umiejscawiając go w lokalnym otoczeniu. Częścią billboardu stały się budynek, podstawione auta a nawet ulica. To nie może zostać niezauważone!

Wykorzystanie światła do wyznaczenia godziny na wizytę w McDonalds? Genialne w swojej prostocie.

Wykorzystanie sensora ruchu do określenia, że osoba jest pod żarówką. W tym momencie,  żarówka zapala się, by pokazać POMYSŁ, który zaświtał w głowie czytelnikowi The Economist. Koncepcja:  Abbott Mead Vickers BBDO.

Agencja Contract (Indie) wpadła na bardzo ciekawy pomysł promocji filmu The Day After Tomorrow. Billboard został częściowo utopiony w wodzie niedaleko wybrzeża Mumbaiu, aby wprowadzić odbiorców w klimat filmu.

W dzisiejszych realiach natłoku informacji należy odpowiednio się wyróżnić, aby zapaść klientom w pamięć. Billboard może klientów informować, lecz może również pobudzać ich myślenie. Jeśli zmusimy klientów do chwili zastanowienia się nad przekazem i wzbudzimy ciekawość, możemy być pewni, że zostaniemy zapamiętani.

Materiał partnera

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz