Koszulki z nadrukami, jako forma promocji

Dobra, chwytliwa reklama to konieczność dla wypromowania każdego biznesu. Od lat badania rynku dowodzą, że właściwe i z góry odpowiednio zaplanowane działania marketingowe są w stanie zapewnić wysoką sprzedaż produktu bądź usługi. Wraz z rozwojem technologii i wykorzystaniem ludzkiej kreatywności, reklama występuje pod najróżniejszą postacią tak, aby trafia do odpowiednich grup docelowych. Od zawsze liczył się moment zaskoczenia i zaciekawienia konsumenta tak, aby zatrzymał się on przy danym produkcie. Nic dziwnego, że specjaliści od reklamy szukają różnych sposobów i kanałów skutecznej reklamy. Można próbować nietuzinkowych i niecodziennych rozwiązań, jednak proste, tradycyjne formy mają tak usankcjonowaną pozycje, że nie do końca świadomie, to one mają większą siłę perswazji. Długopisu z logiem firmy może nie zauważymy zbyt szybko i w każdym miejscu, ale już koszulka z ciekawym nadrukiem na pewno wpadnie nam w oko.

Dla kogo właściwie koszulki z nadrukiem?

Koszuli z nadrukiem, jako forma reklamy nie są przypisane ani konkretnym branżom, ani również firmom o konkretnej randze. Tak naprawdę wykorzystać taką formę promocji może każdy mniejszy lub większy sklep, firma usługowa, instytucja publiczna, instytucja non-profit, restauracja, bar, uczelnia itp. Dyskusyjna kwestia pozostaje odnośnie tego, co chcemy nadrukować na danym T-shircie, czy będzie to nasze logo, hasło, wizja, czy np. promowany produkt. Decydując się na taki sposób promocji warto zastanowić się, dla kogo będą one przeznaczony, chociażby z przyczyn czysto technicznych, czyli doboru rozmiarów, kolorystki, fasonu. Obecnie na rynku funkcjonuje wiele firm oferujących produkcje tego typu gadżetów reklamowych, więc nawet przedsiębiorcy, którzy nie znają się dostatecznie dobrze na modzie, mogą liczyć na cenne porady, uwagi a nawet odpowiednie projekty. Dla młodzieży częściej produkuje się luźne T-shirty, dla osób starszych bardziej preferowane są np. koszulki polo, ale trzeba pamiętać, ze najważniejszy element to nasza reklama, czyli nadruk i to, w jakiej formie chcielibyśmy go nanieść.

Koszulkowy kanał reklamy – gdzie i w jakim celu?

Koszulka z nadrukiem to nic innego jak gadżet reklamowy. Wybierając taki rodzaj marketingu firma powinna wiedzieć, dla jakich odbiorców przeznaczone będą koszulki z nadrukiem przykładowo jej logo, gdzie zostaną rozprowadzone oraz jaki efekt takiej promocji powinien zaistnieć. Zazwyczaj tego typu fanty najlepiej sprawdzają się rozdawane na targach, festiwalach czy eventach, dla osób zainteresowanych marką, jak również dla pracowników, a także osób, które podczas takiego wydarzenia mają za zadanie promowane naszych usług lub produktów. Często instytucje wysyłają do pomocy przy obsłudze stoiska na targach wolontariuszy, którzy ubrani w firmowe koszulki są żywą reklamą. Zapłata za dzień pracy – referencje i oczywiście pamiątkowy T-shirt oczywiście z logiem firmy. Popularne stają się również konkursy, obecnie zwłaszcza te internetowe, w których nagrodą są oryginalne, firmowe koszuli. Wiele przedsiębiorstw inwestuje w tego typu ubiór dla swoich pracowników, którzy nie tylko stają się reklamą samą w sobie, ale dzięki takiej koszulce jeszcze bardziej zidentyfikują się z marką.

Koszulka z nadrukiem kontra billboard. Czy to właściwie możliwe?

Cóż, jeżeli przeliczymy koszty reklamy w postaci „chodzących koszule”, a ogromnego plakatu wiszącego na sporym billboardzie gdzieś w mieści czy przy ruchliwej ulicy, możemy mocno się zdziwić. Może się wydawać, że zainwestowanie w kilkaset koszulek to już spore koszty i nie mamy żadnej pewności, że reklama będzie skuteczna tak, jak ta wyświetlana przez citylight. Tak naprawdę żadnej reklamy je jesteśmy w stu procentach pewni, ale spróbujmy to przełożyć na pewne realia. Przykładowo koszt wyprodukowania 100 koszulek polo z nadrukiem w 3 kolorach średnio nie przekracza 2000 zł. Wynajem klasycznego billboardu 12 m2 na papierowy plakat wielkości 5,04x2,38 m kosztuje ok. 2200 zł na czas 2 tygodni. W pierwszym przypadku mamy reklamę w 100 dowolnych miejscach, może nie codziennie jednak praktycznie face to face w przeróżnych sytuacjach np. podczas rozmowy, w tramwaju, na ławce w parku, w sklepie itp. gdzie wciąż przewijają się ludzie. Może nie jest ona tak duża i nie góruje nad miastem, ale z pewnością przykuje uwagę innych osób. Natomiast wielki plakat zostanie zauważony z pewnością, ale czy utkwi w pamięci? Czy kierowca prowadzący samochód, bądź autobus, pędząca pani na przystanek czy pasażer z nosem w książce jadący tramwajem zwróci uwagę na to, co reklamuje mosiężny billboard w tym właśnie jednym miejscu, przy tej ulicy? Z pewnością to 100 koszulek mniejszych, ale bardziej „rozbieganych” po świecie za niecałe 2000 zł jest w stanie dotrzeć do większej liczby klientów niż jeden duży plakat tkwiący nieustannie w jednym miejscu.

Koszulki z nadrukiem to klasyczna i często wybierana forma promocji. Na taką formę reklamy może zdecydować się każda firma mała czy duża o każdym profilu. Jak się okazuje koszt koszulek z nadrukiem nie jest wygórowany, ponieważ w ofertach sklepów można znaleźć dobre produkty nawet za kilkanaście złotych tak jak np. w internetowym sklepie najtanszegadzety.eu. Dobra reklama wcale nie musi kosztować majątku, a poza tym nic nie stoi na przeszkodzie, aby nasze logo „wędrowało” po świecie na plecach czy piersi naszych klientów.

Firmowe koszulki z nadrukiem

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz