Najlepszy copywriter – czy ktoś taki już istnieje?

​Copywriting jest zawodem, który dopiero się kształtuje i rozwija, dlatego też konkretne jego sprecyzowanie jest obecnie bardzo trudne i często zastępowane ogólnikami. Z biegiem lat jednak ten stan rzeczy będzie się zmieniał. Powstaną kolejne, nowe, jasno określone specjalizacje, a przez to coraz bardziej wzrastać będą również wymagania oraz oczekiwania osób korzystających z usług copywriterów. Jednak zanim wszystko się unormuje i sprecyzuje, zapewne minie jeszcze trochę czasu. Czy więc w takim razie już teraz, ktoś taki jak najlepszy copywriter, może w ogóle istnieć?

Umiejętności najlepszego copywritera

To, jakie umiejętności potrzebne są copywriterowi, zależy głównie od tego, jakie rodzaju treści musi on stworzyć. Ghostwriter będzie musiał umieć wczuć się w emocje jednej osoby, by móc pisać w jej imieniu, kiedy z kolei sales copywriter musi wiedzieć, jak najlepiej oddziaływać na emocje innych ludzi. Osoba zajmująca się content writingiem będzie musiała umieć wyszukiwać rzetelne informacje, natomiast przy SEO copywritingu ważna jest znajomość najnowszych wytycznych SEO.

Wychodzi więc na to, iż obecnie osoba, której chcielibyśmy nadać tytuł „najlepszego copywritera”, musiałaby posiadać wszystkie te umiejętności oraz wszechstronną wiedzę z różnych dziedzin. I choć nie jest to niemożliwe, to jednak wymaga niemałego wysiłku.

Ponadto, trzeba wziąć pod uwagę także fakt, iż za parę lat z szeroko pojętego copywritingu ukształtują się konkretne specjalizacje, a wtedy każdy pisarz będzie starał się rozwijać oraz stawać najlepszy tylko w dziedzinie, która najbardziej go będzie interesować.

Jeśli spojrzymy na to w ten sposób, wtedy posiadanie szerokiego zakresu wiedzy wydaje się zbędne czy niepraktyczne, a nadawanie komuś miana „najlepszego copywritera” może nawet i absurdalne.

Jak być dobrym copywriterem?

Choć bycie najlepszym copywriterem jest w zasadzie niemożliwe, nie znaczy to jednak, iż nie powinniśmy próbować kształtować naszych umiejętności tak, by móc być jak najbliżsi ideałowi. Istnieją bowiem pewne cechy, które powinien posiadać każdy copywriter, a dzięki którym współpraca z klientem przebiega najkorzystniej.

Są to tak zwane „umiejętności miękkie”, które wpływają na budowanie relacji pomiędzy zleceniodawcą a twórcą tekstów. Należą do nich:

  • Systematyczność – klienci cenią sobie dobrze zorganizowanych copywriterów, którzy bez problemu są w stanie wykonać zlecenie na czas oraz – w razie konieczności – szybko wdrożyć poprawki do tekstu.
  • Komunikatywność – codzienne sprawdzanie poczty powinno wejść w nawyk każdemu copywriterowi. Dzięki sprawnej i szybkiej komunikacji można uniknąć ewentualnych nieporozumień, a dodatkowo pokazać klientowi, iż jest on dla nas ważny. Ponadto, w obecnych czasach nikt nie lubi zbyt długo czekać na odpowiedź, zwłaszcza że dla większości to właśnie czas ma największą wartość.
  • Znajomość języków obcych – cecha ta znacząco poszerza możliwości copywritera. W XXI wieku umiejętność biegłego posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym stała się standardem, dlatego też nie powinno zbytnio dziwić, iż również w pracy copywritera stała się ona niezwykle istotna.

Podsumowanie

Pożądane umiejętności i cechy copywritera zależą przede wszystkim od tego, jakiego zlecenia się on podejmuje. Każdemu klientowi będzie zależało na czymś innym. Przez to będą oni oczekiwali i wymagali różnych rzeczy. Dlatego też przypisanie komuś miana „najlepszego copywritera” nie ma większego sensu. Sporządzanie jakichkolwiek rankingów opierałoby się bowiem bardziej na subiektywnych ocenach, niż jakiejś jednej, konkretnej obiektywnej skali.

Artykuł partnera

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz