Jak zrozumieć różnicę pomiędzy reklamą natywną a treściami sponsorowanymi

Świat reklamy cyfrowej rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej i może być nawet wyzwaniem dla menedżerów marketingu, aby nadążyć za poprawną terminologią.

Jeden termin reklamowy, który jest często jeszcze źle zrozumiane i nadużywane jest natywnej reklamy.

Copy Blogger przeprowadził badanie w celu ustalenia, jak znane firmy były z natywnej reklamy. Wyniki wykazały, że było bardzo dużo niepewności i brak zaufania do techniki reklamy:

  • 49% respondentów nie wiedziało, co to jest natywna reklama
  • 24% nie znało go prawie wcale
  • Kolejne 24% było nieco znajomych
  • Tylko 3% było bardzo dobrze poinformowanych

Oznacza to, że firmy nie korzystają z natywnej reklamy, z powodu braku wiedzy.

Dla użytkowników końcowych, to może być trudne do odróżnienia rodzimych reklam od artykułów informacyjnych, treści sponsorowanych i reklam Google, takich jak reklamy wyświetlania i remarketingu reklam.

Zrozumieć różnicę między reklamą natywną a treścią sponsorowaną, skuteczne wyświetlanie reklam

Jest to zrozumiałe, ponieważ, jak większość specjalistów ds. marketingu wie, bardzo trudno jest rozpoznać, czy to, co widzisz na stronie internetowej jest reklama wyświetlania, remarketingu reklamy lub reklamy rodzimej. Jednak, co zaskakujące, to nie tylko użytkownicy końcowi, którzy wydają się być zdezorientowani. Wiele osób w agencjach marketingowych nieprawidłowo używać terminów rodzimej reklamy i treści sponsorowanych synonimicznie.

Konieczne jest, aby marketerzy i firmy poprawnie zrozumieć niuanse między różnymi technikami marketingowymi, aby właściwie wykorzystać swoją moc. Zarówno rodzima reklama i treści sponsorowane są teraz również wprowadzane do świadomości społecznej. Pod koniec 2015 r. South Park faktycznie rozpoczął cały odcinek obejmujący mądrą ewolucję reklamy cyfrowej, w tym treści sponsorowanych. Marketerzy nie mogą sobie pozwolić na to, aby pozostać w tyle przez ich własnych zaawansowanych technologicznie odbiorców i przegapić możliwości rodzimej reklamy i treści sponsorowanych obecnych.

Według danych zebranych przez Contently, duża część użytkowników końcowych nie jest w stanie odróżnić prawdziwego artykułu informacyjnego od reklamy.

Dla reklamodawców, którzy są w wiedzy i korzystania z rodzimej reklamy i / lub treści sponsorowanych skutecznie, to jest bardzo dobra wiadomość. Dla firm, których rodzimej wiedzy reklamowej brakuje, teraz jest czas, aby stać się wykształcony i cieszyć się korzyściami z tych strategii.

Rodzime reklamy i treści sponsorowane są podobne na wiele sposobów i nie pokrywają się. Dlatego jest łatwo dla niewtajemniczonych, aby uzyskać mieszane terminy, więc nadszedł czas, aby przyjrzeć się konkretnym definicjom.

CZYM SĄ NATYWNE REKLAMY

Reklamy tubylcze to każdy rodzaj reklamy, która została zaprojektowana tak, aby przypominała styl publikacji, na której się znajduje.

Reklama natywna

Natywne reklamy mogą być tworzone jako artykuły lub podobne do wyświetlania reklam lub nawet filmów wideo. Mogą one stanowić ucieleśnienie prawie każdej różnorodności stylów treści, ale tak długo, jak ich celem jest płynne połączenie z witryną internetową osób trzecich, na której są, mogą być uznane za natywne reklamy.

Jedynym elementem, który sprawia, że natywne reklamy można odróżnić od organicznych treści lub wiadomości jest to, że zgodnie z prawem muszą one stwierdzić, że są one reklamą. Zazwyczaj to oznakowanie będzie bardzo subtelne i łatwo przeoczyć.

Jednak wielu reklamodawców nie są w stanie prawidłowo etykietować swoich rodzimych reklam, co oznacza, że istnieją teoretycznie reklamy pływające wokół, które nie mogą być odróżnione od treści lub wiadomości.

CO JEST TREŚCIĄ SPONSOROWANĄ.

Treści sponsorowane to artykuły, które reklamodawca zapłacił za umieszczenie ich na stronie publikacji osób trzecich.

Treści sponsorowane to rodzaj reklamy rodzimej. W rzeczywistości większość przykładów, które zobaczysz w rodzimych reklamach to treści sponsorowane, ponieważ jest to najpopularniejszy format.

Spójrz na ten bardzo zabawny klip z programu komediowego Last Week Tonight. Przeprowadzi Cię on przez naturę rodzimych reklam z kilkoma wspaniałymi przykładami, a także zgłębia niektóre z zagadnień moralnych rodzimych reklam dla wydawców.

Zauważysz, że większość z tych przykładów to treści sponsorowane, tj. reklamy w formacie artykułu, ale w pierwszych kilku sekundach film pokazuje również, jak nawet sam film może być rodzimą reklamą z kilkoma zabawnymi, ciężkimi rękoma odniesieniami do lokowania produktu:

Podczas gdy reklamy tubylcze nigdy nie byłyby tak oczywiste, jak fałszywe promowanie Mountain Dew w filmie (ponieważ wtedy nie byłyby wystarczająco subtelne, aby zakwalifikować się jako reklama tubylcza), jest to nadal pomocne wprowadzenie do rodzimych reklam.

PODSTAWOWE RÓŻNICE MIĘDZY TREŚCIAMI SPONSOROWANYMI A NATYWNYMI OGŁOSZENIAMI

Sponsorowana zawartość jest rodzajem rodzimej reklamy, ale nie jedynym rodzajem, dlatego nie są to synonimy. Podczas gdy zawartość sponsorowana jest zawsze reklamą natywną, reklama natywna nie musi być artykułem. Z definicji może to być każda reklama, która wtapia się w środowisko strony internetowej hostingowej, więc natywna reklama może nawet przypominać wyświetlanie reklam w ich strukturze. Mogą one być obrazem z wezwaniem do działania, filmem lub całą inną mnogość mediów.

Podczas gdy treści sponsorowane wyraźnie mieści się w zakresie obejmującym definicję rodzimej reklamy, w tym, że wtapia się w jego otoczeniu, możemy dokonać dodatkowego rozróżnienia, że treści sponsorowane jest rodzajem marketingu treści, podczas gdy inne formy rodzimych reklam może być wyłącznie częścią strategii PPC.

Content Marketing Institute zwraca uwagę, że oprócz sprzeczności między treściami sponsorowanymi a rodzimą reklamą, wielu dyrektorów marketingu używa zamiennie pojęć treści sponsorowanych, rodzimej reklamy i marketingu treści, i jak słusznie podkreślają, nie jest to prawdą.

Zamieszanie to wynika prawdopodobnie z faktu, że treści sponsorowane lub wszelkie treści przeznaczone do sprzedaży usługi lub produktu stanowią dużą część marketingu treści. Rzadko zdarza się lub jest prawdopodobnie niemożliwe, aby zetknąć się z treścią naprawdę dla jej celów biznesowych.

Zawsze będzie istniał program promocyjny, nawet jeśli jest to tylko świadomość marki lub zachęcanie do zastanowienia się nad konkretnym tematem dla Twojej publiczności, np. ta sponsorowana treść z Netflix w New York Timesie na temat więźniarek w ramach przygotowań do premiery nowej serii Orange is the New Black:

W przeciwieństwie do innych treści marketingowych, treści sponsorowane muszą być płatnym slotem umieszczonym w innej publikacji.

Content marketing obejmuje tworzenie i dystrybucję wartościowych, zabawnych i istotnych treści w celu przyciągnięcia odbiorców docelowych.

Inne formy content marketingu mogą mieć miejsce na własnej stronie internetowej reklamodawcy lub w innych kanałach. Nie byłyby to treści sponsorowane.

Poniższy wykres od "Contently" wyraźnie wyjaśnia związek między rodzimą reklamą, treściami sponsorowanymi i treściami markowymi (wszystkie inne formy marketingu treści)

Jeśli marketerzy będą nadal używać tych terminów nieprawidłowo, to dalsze nieporozumienie będzie się pogłębiać w branży. Zrozumienie tych różnic jest ważne, ponieważ otwiera kadry kierownicze na inne formy rodzimych reklam, które mogą pomóc w ich strategii cyfrowej. W marketingu cyfrowym ignorancja nie jest błogosławieństwem.

logo platformy fusionpress

RÓŻNE RODZAJE NATYWNYCH REKLAM

Jeśli wcześniej pomyliłeś rodzime reklamy i treści sponsorowane, możesz się zastanawiać, jakie inne formy natywnych reklam możesz wykorzystać. Istnieje wiele różnych rodzajów rodzimych ogłoszeń i więcej jest prawdopodobne, że będą rozwijane w miarę jak reklamy nadal ewoluować, aby nadążyć za inteligentnych użytkowników, którzy mają wysokie wymagania od treści, które wchłaniają.

Istnieje kilka głównych odmian rodzimych reklam, które są często używane przez marketerów cyfrowych:

Rekomendowane widgety silnika treści - Często po przeczytaniu artykułu na temat różnych publikacji można zobaczyć polecane pola treści. Te czasami wysyłają cię do innej strony w sieci lub trzymać cię na miejscu z artykułem sponsorowanym. Taboola i Outbrain często używają tego formatu rodzimych reklam na stronach firm trzecich w celu promowania marek klientów. Jest to dobra metoda do wykorzystania w celu zwiększenia ruchu z rodzimymi ogłoszeniami.

Listy promowane - Są one zupełnie inne od bazujących na artykułach ogłoszeń rodzimych, ale nadal mają na celu płynne dopasowanie się do doświadczenia użytkowników w przeglądaniu stron. Serwisy e-commerce, marketerzy afiliacyjni i targowiska internetowe często korzystają z reklamy natywnej w stylu listingu promowanego. Pomaga to w promocji produktów sponsorowanych, które są już wymienione na stronie, np. rodzimych ogłoszeń Amazon. Zobacz pomocny przykład z Mequody poniżej.

In-feed units - są to promocje treści sponsorowanych na stronach internetowych wydawców. Starają się one wyglądać jak każdy inny artykuł.

Indywidualne reklamy tubylcze - Są to reklamy tubylcze, które nie pasują do jednej konkretnej platformy, ale mogą być używane przez wielu wydawców. To może zabrzmieć jak sprzeczność, gdy pamiętamy definicję rodzimych reklam jako mieszanie się z ich strony hosta, ale Double Click Google specjalizuje się dokładnie w tego typu rodzimych reklam.

Dla natywnych reklam Google z Double Click definiują niestandardowe rodzime reklamy jako te, które mają pewne zmienne konfigurowalne dla reklamodawcy, które nie będą zakłócać rodzimego stylu wizualnego reklamy.

Google nie jest jedyną wyszukiwarką inwestującą w rodzime reklamy w swojej sieci wyświetlania, jak Bing poszedł w ślady swoich własnych rodzimych reklam dla MSN obecnie w Beta w USA.

In-ad z elementami rodzimymi - Jak sama nazwa wskazuje in-ad z elementami rodzimymi nie są czystymi reklamami rodzimymi. Nie mogą one mieszać się z witryną wydawcy całkiem tak samo jak inne rodzime reklamy, ale mają pewne rodzime cechy, aby dać im przewagę. Te rodzime reklamy są bardzo podobne do reklam wyświetlanych, ale są o wiele bardziej kontekstowo istotne dla treści, na których są one wyświetlane. Może to brzmieć jak programowe reklamy wyświetlania, jednak pozycja na stronach wydawców dla in-ad z elementami natywnymi niekoniecznie mogą być kupowane z programowym oprogramowaniem lub programowym systemem licytacji.
Poniższy przykład z Mequody pokazuje, jak te reklamy mogą wyglądać podobnie do reklamy wyświetlanej.

Technicznie można nawet włączyć reklamy wyszukiwania, takie jak reklamy Google wyświetlane w górnej części wyników wyszukiwania, jako reklamy natywne. Są one zgodne z definicją mieszania się z innymi wynikami w ich środowisku, jednak w nowoczesnym marketingu cyfrowym, gdy większość ludzi omawia rodzimej reklamy odnoszą się do reklam na stronach internetowych wydawców zewnętrznych, które łączą się z resztą treści i rzadko odnoszą się do reklam wyszukiwania.

Teraz rozumiesz, że chociaż treści sponsorowane są podgatunkami rodzimych reklam, te dwa terminy oznaczają zupełnie inne rzeczy, ponieważ treści sponsorowane są tylko jedną z głównych odmian rodzimych formatów reklamowych.

Jak widać, rodzime reklamy mogą wykraczać poza artykuły lub dobrze zakamuflowane reklamy wyświetlania. Mogą one być czysto obrazowe lub artykuły lub wyrafinowane połączenie tych dwóch, a nawet oferować interaktywne doświadczenia lub doświadczeń bogatych mediów. Nieporozumienie między treściami sponsorowanymi i rodzimych reklam prawdopodobnie utrzymuje się, ponieważ są one najbardziej popularną formą rodzimej reklamy. Według State of Advertising 65% ankietowanych głosowało na posty sponsorowane na blogach jako swój ulubiony rodzimy format reklamy, a 56% głosowało na sponsorowane aktualizacje na Facebooku.

Media społecznościowe są dobrym przykładem reklamodawców korzystających z rodzimych reklam, nie zdając sobie nawet sprawy. Ponieważ nazywamy to social media marketing lub płatne społeczne, reklamodawcy często nie zdają sobie sprawy, że są to rodzime reklamy. Kiedy myślisz o tym ma sens, ponieważ te platformy zawsze starali się, aby ich reklamy bardzo podobne do nie sponsorowanych postów w wyglądzie.

NATYWNE REKLAMY A REKLAMY DISPLAY I REKLAMY REMARKETINGOWE

Reklamy wyświetlające są zazwyczaj banerami reklamowymi wyświetlanymi na stronach internetowych osób trzecich na zasadzie CPC. Wizualne reklamy Google wyświetlane na GDN są przykładami reklam wyświetlania:

Remarketing reklam do wyświetlania wyglądają bardzo podobnie do reklam wyświetlania.

Jedynym sposobem, aby odgadnąć różnicę jest, jeśli ostatnio był na stronie internetowej reklamodawcy. Reklamy remarketingowe korzystają z plików cookie, dzięki czemu podczas wizyty na stronie internetowej firma może remarketing do Ciebie później za pomocą wyświetlania reklam. Korzyścią dla reklamodawcy jest to, że już wykazały zainteresowanie w swojej witrynie, a więc są bardziej prawdopodobne, aby kupić. Reklama wyświetlania jest potencjalnie prowadzi do strony internetowej, na której nigdy nie byłeś lub słyszałeś.

Jak widać te reklamy wyróżniają się, wyglądają one jak banery reklamowe, do których jesteśmy przyzwyczajeni widząc i co ważniejsze, ignorując. Rodzime reklamy wszystkich formatów są tak zaprojektowane, że użytkownicy nie mają natychmiastowej świadomości, że reklama jest nie na miejscu lub oczywisty atak na treści, które cieszą się lub jawnej sprzedaży pitch. Rodzime reklamy mają być znacznie bardziej dopasowane i subtelne.

Rodzime reklamy już okazały się być skoki i granice przed reklamami wyświetlania, jeśli chodzi o udany marketing. Poniższa infografika z Sharethrough pokazuje, o ile bardziej skuteczne rodzime reklamy mogą być na swojej grupie docelowej.

Nie oznacza to, że reklamy wyświetlane są na ich końcu. Reklama wyświetlania jest bardzo wydajny dla reklamodawców, ponieważ wymaga mniej kreatywnych i technicznych talentów i kampanii wyświetlania można szybko utworzyć w Google AdWords. Nie ma bałaganu z umów Double Click lub umów z wydawcami wymagane.

CZY POWINIENEŚ PRZYJMOWAĆ NATYWNE REKLAMY?

Jeśli zastanawiasz się, czy krajowa reklama jest warta inwestycji, to może cię zainteresować, aby wiedzieć, że Forbes nagrywać rodzime reklamy zapewniające wzrost podnoszenia marki nawet o 82%. Rodzime reklamy z bogatymi mediami wykazały wzrost konwersji nawet o 60%.

To są pewne przekonujące statystyki dla reklamodawców. To nie tylko reklamodawcy, którzy zakochują się w rodzimych reklam albo, Inc.com donosi, że 70% internautów wolą dowiedzieć się o produktach poprzez treści, a nie tradycyjne reklamy, które pokazuje sponsorowane treści mogą być wykorzystywane z dużym skutkiem.

reklama natywna przykład instracja

UPEWNIJ SIĘ, ŻE TWOJE NATYWNE KAMPANIE REKLAMOWE SĄ WYSOKIEJ JAKOŚCI

Teraz, gdy znasz prawidłową terminologię, możesz dokonywać świadomych wyborów, o których rodzima reklama jest odpowiednia dla Ciebie.

Najważniejsze cechy, o których należy pamiętać dla udanej reklamy rodzimej są jakość, pomocność, znaczenie i kontekst. Reklamodawcy muszą nauczyć się być ostrożni zarówno z ich treści sponsorowanych i rodzimych reklam. Sztuczka polega na tym, aby rodzimych reklam tak istotne, przydatne i nie zbyt zorientowane na sprzedaż, że użytkownicy nie wiedzą, że są one doświadczenie reklamy.

Kiedy wykonywane słabo, rodzime reklamy zawodzą, ponieważ użytkownicy mogą zbyt łatwo zobaczyć ich prawdziwy cel i twoi potencjalni klienci nie lubią być oszukiwani.

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz