Jak wesprzeć znajomość marki?

Nawet najlepsza marka nie wygeneruje zysków, jeśli klienci nie będą wiedzieli o jej istnieniu. Kiedy brand jest obecny na rynku od jakiegoś czasu, warto dokładać wszelkich starań, aby potencjalni nabywcy sygnowanych nim produktów nie tracili zainteresowania i chętnie do nich wracali.

Witryna jak wizytówka

Nie od dziś wiadomo, że pierwsze wrażenie często decyduje o postrzeganiu marki, a jeśli początkowy odbiór klienta będzie negatywny, trudno taką sytuację zmienić. Właśnie dlatego firmy dbają o wysoką jakość obsługi, kulturę osobistą pracowników, czy estetykę swoich biur lub sklepów. W przypadku tych ostatnich na pierwsze wrażenie wpływ ma również witryna. Niektórzy sprzedawcy wychodzą z założenia, że im więcej towaru pojawi się na oknie wystawowym, tym wyraźniejszy sygnał, że w tym miejscu można nabyć wiele produktów. Najczęściej jednak taka aranżacja stwarza wrażenie chaosu i zamiast zachęcać klientów – nieco ich odstrasza. Witryna sklepu jest jak wizytówka całej marki. Jeśli będzie zaprojektowana starannie, z wykorzystaniem oryginalnych pomysłów i ciekawych materiałów, również sama firma będzie postrzegana jako interesująca. Podczas planowania wystawy należy więc wziąć pod uwagę szereg kwestii, jak spójność, estetyka, czy grupa docelowa.

Daj się zauważyć

Przyciągająca uwagę przechodniów witryna sklepowa z pewnością ma duże znaczenie, jednak warto też zadbać o to, by klienci już z daleka mogli zlokalizować sklep. Właśnie temu służą tzw. potykacze, które często zawierają informacje o aktualnych promocjach, ale też mogą wskazywać drogę do sklepu, zwłaszcza jeśli jest on zlokalizowany przy ulicy, na którą trudno trafić. Aby być widocznym z daleka, warto też zainwestować w kasetony. Jest to niedroga, za to efektywna forma reklamy, która przyciąga uwagę bardziej niż tradycyjne banery ze względu na fakt, że jest podświetlona. Firmy oferujące kasetony mogą zaproponować liczne rozwiązania, a więc np. reklamy podświetlane 3D, czy z frezowaniami – przykładowa oferta tutaj. Wykonanie tego typu produktów należy zlecać wyłącznie profesjonalistom – niechlujnie zrobiona reklama z całą pewnością nie będzie prezentowała się estetycznie, co oczywiście przekłada się na postrzeganie marki.

Nie tylko Internet

W ostatnim czasie można spotkać się coraz częściej z opinią, że jednym z najważniejszych elementów kampanii marketingowej jest zaistnienie w mediach społecznościowych. Oczywiście obecność w Internecie może również wzmacniać znajomość marki przez klientów, jednak nie należy przy tym przekreślać tradycyjnych form reklamy, do jakich należą wspomniane już banery, kasetony, czy materiały POS, których celem jest wspieranie sprzedaży. Podczas planowania akcji marketingowej ważne jest więc uwzględnienie różnych kanałów informacyjnych – zarówno tych tradycyjnych, jak też i dostępnych dzięki Internetowi. Takie działanie będzie z pewnością bardziej skuteczne i zapewni dotarcie do szerszej grupy odbiorców.

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz