Co to są materiały POS?

Do uruchomienia sklepu internetowego nie są niezbędne innowacyjne specjalistyczne rozwiązania, gdyż do wyboru jest wiele gotowych platform eCommerce oraz silników, które pozwalają na nieskomplikowaną budowę i dopasowanie do potrzeb e-sklepu. Poniżej najpopularniejsze z nich oraz ich wady i zalety.

Uruchomienie sklepu internetowego wiąże się z wieloma obowiązkami i zadaniami do wykonania. Wcześniej warto jednak ustalić podstawowe kwestie - ważna jest m.in. logistyka dla eCommerce, wybór platformy, wybór usług i narzędzi ułatwiających działalność itd. Poniżej skupiamy się na platformach służących do otwarcia i obsługi e-sklepu.

Co wziąć pod uwagę, wybierając platformę sprzedażową?

Wybierając platformę, warto określić wielkość uruchamianego sklepu, a także jego potencjał, cel biznesowy, szanse na rozwój. Od tego zależą też bowiem inne czynniki - jak dokładne dane będą potrzebne do wygenerowania raportów sprzedażowych, czy oferta sklepu będzie skomplikowana (np. wiele wariantów do wyboru - ze względu na materiał, rozmiar, kolor itd.), obsługa logistyczna itd.

Trzeba też ustalić, kto uruchomi sklep oraz będzie odpowiedzialny za jego funkcjonowanie i bieżącą obsługę - można to wykonywać samodzielnie albo zlecić informatykowi. Oto wybrane platformy oraz ich najważniejsze cechy.

Prestashop

Dostępna bezpłatnie platforma będzie wystarczająca do obsługi sklepów z ograniczoną liczbą produktów. Sprawdzi się w przypadku niedużych i średnich sklepów, w tym początkujących właścicieli.

Mocne strony. Zalety platformy to dobra wydajność i stosunkowo niskie wymagania w stosunku do serwera. Jest łatwa w instalacji i obsłudze, można też skorzystać ze specjalnych szablonów, które uproszczą dostosowanie wyglądu e-sklepu. Darmowa wersja obejmuje standardowe funkcje i moduły konieczne, aby uruchomić sklep, ale dostępne są też liczne wtyczki (bezpłatne i płatne), dzięki którym można go wzbogacić o inne opcje. Można też podpiąć blog, który pomoże w SEO i marketingu.

Słabe strony. Brak licznych i rozbudowanych możliwości skalowania, płatne wtyczki, niewielka liczba funkcjonalności, małe zaawansowanie technologiczne, obsługa wymaga doświadczenia, wiedzy i wprawy.

Platforma Magento

Magento jest wykorzystywana przez co dziesiąty sklep na świecie - można skorzystać z bezpłatnej wersji albo zdecydować się na odpłatną, ale pełną.

Mocne strony. Warto w nią zainwestować, jeśli biznes ma potencjał i spodziewany jest dynamiczny rozwój, a także do zarządzania wieloma sklepami. W przyszłości można ją rozbudowywać, gdy biznes już się rozwinie i wyzwaniem stanie się obsługa logistyczna - stworzono wiele modułów, które można dodawać lub zmieniać zgodnie z bieżącymi potrzebami. Plusem jest też intuicyjny interfejs, szeroki wybór funkcji sprzedażowych, obszerny moduł raportowania sprzedaży i analiz działań klientów. Strony sklepów bazujących na Magneto są też łatwe w optymalizacji i działaniach SEO.

Słabe strony. Wymagane są jednak stosunkowo mocne serwery do sprawnego działania, gdyż platforma jest odczuwalnym obciążeniem. Minusem może być też skomplikowana architektura systemu oraz implementacja produktów, gdyż wymaga dobrej znajomości Magento i doświadczenia.

Shopify

Platforma Shopify pozwala na wiele sposobów sprzedaży, m.in. na uruchomienie standardowego e-sklepu, ale też współpracę z Facebookiem i systemami POS. To dobra opcja dla nowicjuszy w branży.

Mocne strony. Pozwala na szybkie i sprawne uruchomienie sklepu internetowego, nie wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, pozwala na sprzedaż przez Facebooka i Messengera, są też dostępne wersje pod urządzenia przenośne.

Słabe strony. Darmowe korzystanie jest ograniczone czasowo, po upływie dwóch tygodni trzeba zapłacić 350 USD rocznie oraz prowizję od sprzedaży. Nie można uruchomić jej na swoim serwerze, minusem jest też brak zaawansowanego zarządzania produktem, możliwości dopasowania sklepu też nie są duże.

Interesujących platform jest więcej, m.in. Shoper, 2ClickShop, Codarius, i-Systems itd., ale przed dokonaniem wyboru konkretnej należy określić swoje potrzeby. Każdy rozpoczynający działalność eCommerce lub przeprowadzający migrację e-sklepu, musi uporać się z tym dylematem.

Źródło: https://oexebusiness.com/

Artykuł sponsorowany

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz