Skuteczna treść zwiększa sprzedaż w internecie – rozkręć swoją firmę!

Profesjonalne treści mają wpływ na sprzedaż? Jak najbardziej tak! Skuteczne materiały, które znajdują się na Twojej stronie internetowej pozwalają zyskać nowych klientów. Dlatego warto postawić na content marketing, czyli tzw. marketing treści. Dzięki publikacji wartościowych tekstów, infografik czy innych materiałów, zainteresujesz nowych klientów, dotrzesz do szerszego grona odbiorców i przede wszystkim staniesz się widoczny w sieci!

Na czym polega content marketing? Sprawdź opinie FunkyMedia na ten temat!

Głównym zadaniem content marketingu jest zatrzymanie odbiorcy dłużej na stronie, zaciekawienie go nowymi treściami. Dlatego też naszym celem powinno być pozyskanie nowych użytkowników czy klientów.

Aby strona osiągnęła sukces, ważne jest, by po wpisaniu nazwy naszej witryny w wyszukiwarkę, wyświetlać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania – dlatego też działania z zakresu content marketingu tak bardzo wiążą się z SEO. ­– mówi Joanna Dawidowska, SEO Copywriter z Agencji FunkyMedia. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie dobrze zoptymalizować strony, skorzystajmy z pomocy specjalistów, czyli agencji e-marketingowych. Prawidłowo dostosowana pod kątem wyszukiwarek strona szybciej znajdzie się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google, a na tym powinno zależeć firmom, chcących sprzedawać swoje usługi w sieci.

Umieszczenie na stronie interesujących treści może sprawić, że nasza witryna trafi do większej ilości odbiorców. Jakie materiały możemy publikować w ramach content marketingu?

  • Artykuły na stronie firmowej bądź treści sponsorowane na blogach
  • Materiały prasowe
  • Treści wideo
  • Infografiki oraz klasyczne grafiki
  • Poradniki
  • Wszelkiego rodzaju raporty i zestawienia liczbowe
  • Recenzje i opisy
  • Wywiady
  • Webinaria

Odpowiedni copywriting potrafi się sprzedać!

Dobrze napisana treść potrafi wiele zdziałać – także sprzedać produkt lub usługę. Copywriting pomaga nam zdobyć uwagę klienta, a chwytliwa nazwa czy slogan mogą sprawić, że klient zapozna się z naszą ofertą. Drugą ważną kwestią jest to, by sprawić, aby odbiorca zaprag, co promujemy. Zadaniem content marketingu jest także zamknięcie transakcji, czyli doprowadzenie do zakupu towarów lub usług. Aby tekst zaczął sprzedawać należy:

  • skupić się na celu – pisać precyzyjnie, przekazywać wartościowe treści
  • odwoływać się do perswazji, zasad sprzedaży czy psychologii konsumenta
  • odnosić się zarówno do serca, jak i rozumu – dobrze postawić na to, by treść wpływała na nas przekonująco, działała na zmysły i podświadomość
  • budować autentyczny i pozytywny wizerunek swojej firmy, dbać o opinie o nas w sieci
  • unikać duplikacji treści – nie powinno się powielać tego, co już raz znalazło się na naszej stronie: nie lubi tego ani klient ani Google – artykuły, które publikujemy zawsze powinny być unikatowe
  • zadbać o początek tekstu, ponieważ to wstęp artykułu przyciąga uwagę i sprawia, że ktoś chętnie będzie czytać go dalej
  • urozmaicić go dodatkowymi treściami, np. zdjęciami, ankietą, komiksem czy krótkim materiałem wideo

Liczy się też context marketing

Nie bez powodu mówi się, że „content is a king” – ale nie można też zapominać o kontekście! W przypadku marketingu treści powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na jakość tekstów, które publikujemy, ale także i to, gdzie umieszczamy artykuły, czy dostosowujemy treści do konkretnych serwisów czy mediów. Warto wiedzieć, że zupełnie inne materiały powinny być na Facebooku, inne zaś na Twitterze czy blogu. Na każdym kanale znajdziemy różnych użytkowników, dlatego warto wyróżniać się komunikacją, by przyciągać uwagę praktycznie każdego!

Kolejną ważną kwestią jest to, by wiedzieć z kim chcemy się komunikować. Aby stosować prawidłowo marketing treści, musimy najpierw poznać swoją grupę docelową, czyli wiedzieć do kogo chcemy kierować nasze usługi lub komu sprzedać nasz produkt. Warto gromadzić jak najwięcej informacji, czyli wiedzieć, kto odwiedza naszą stronę, w co klika, czym jest zainteresowany. Dzięki temu możemy dotrzeć z naszą ofertą do konkretnych odbiorców, którzy faktycznie kupią nasz produkt.

W przypadku każdej strony internetowej warto zadbać o marketing treści. Należy jednak pamiętać, że aby działania te odniosły pełny skutek musimy postawić także na działania optymalizacyjne. Gdy oba te działania idą ze sobą w parze, możemy mieć pewność, że naszą stronę czeka sukces!

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz