Pozyskiwanie klientów. Jak reklamować usługi?

Rozmaite firmy wypracowują różne metody pozyskiwania klientów. Im skuteczniej zareklamuje się swoje usługi, tym większe są szanse na powodzenie biznesu. Co zrobić, żeby dotrzeć do większej liczby osób? Jak pozyskiwać klientów biznesowych? Jak różni się to od zdobywania klientów indywidualnych? Wyjaśniamy.

Pozyskiwanie klientów: najważniejsze zasady

Sformułowanie „reklama dźwignią handlu” znajduje potwierdzenie w rzeczywistości - bez skutecznego marketingu nawet najlepsza firma nie dotrze do potencjalnych klientów. Praca inżyniera projektu, marketingowca, własna działalność gospodarcza - każda z nich wymaga pewnej wiedzy z zakresu reklamy. Jakie są podstawowe zasady dotyczące pozyskiwania klientów oraz zwiększenia zysków ze sprzedaży, które warto znać? Oto one: 

  • ułóż plan, według którego zamierzasz działać, 
  • załóż profile w mediach społecznościowych i aktywnie je prowadź, dodawaj angażujące posty, 
  • postaraj się o wypozycjonowanie swojej strony internetowej, 
  • odpowiadaj na ogłoszenia osób zainteresowanych tym rodzajem usług, które świadczysz, 
  • oferuj klientom rabaty i kupony, np. na specjalne okazje; jeśli masz taką możliwość, stwórz program lojalnościowy, 
  • dbaj o kontakt z konsumentami, stwórz swoją sieć kontaktów i rozwijaj ją, 
  • bądź o krok przed konkurencją - sprawdzaj jej działania i bądź skuteczniejszy, 
  • korzystaj z płatnych reklam, 
  • stwórz wizytówkę firmy w Google, 
  • proś swoich klientów o opinie - dzięki nim więcej osób skorzysta z Twoich usług. 

Warto korzystać z tych ogólnych porad, by maksymalnie wykorzystać potencjał firmy.

Jak pozyskiwać klientów biznesowych?

Metody, które wykorzystujesz, powinieneś dostosować do profilu klienta oraz jego oczekiwań. Pozyskiwanie klientów biznesowych różni się od zdobywania indywidualnych konsumentów. W jaki sposób skutecznie zachęcić ich do korzystania ze swoich usług? Przede wszystkim opracuj schemat, który będzie określał Twoje postępowanie. Powinien on być stały, lecz elastyczny - musisz dopasowywać podejście do klienta, by czuł, że jest dla Ciebie ważny.  

Na początku należy dotrzeć do potencjalnego konsumenta. To pierwsza trudność, na którą się natkniesz, starając się pozyskać klientów biznesowych, często znających rynek. Nie wystarczy zachęcić potencjalnego nabywcy ceną lub estetycznym wyglądem opakowania czy strony internetowej - musi on być przekonany o tym, że skorzystanie z danego produktu lub usługi przyniesie im korzyści. 

Jak pozyskiwać klientów biznesowych? Nawiązywanie relacji z tego typu konsumentami nie należy do łatwych - należy poświęcić mu dużo uwagi. Można wykorzystać różne kanały: kampanię mailingową, kontakt za pośrednictwem LinkedIna czy też tzw. cold calling, czyli kontakt telefoniczny. Zanim jednak zaangażujesz się w rozmowy z klientami, powinieneś określić swoją grupę docelową i wybrać najlepszą metodę na dotarcie do niej. Do Twoich obowiązków będzie należało także ułożenie lejka sprzedażowego i stworzenie własnego modelu biznesowego. 

Zadbaj również o skuteczną reklamę. Dzięki niej właściciele firm, którzy są zainteresowani podjęciem współpracy B2B, będą mogli trafić na Twoją ofertę i podjąć próbę kontaktu. 

Jak przyciągnąć indywidualnych klientów?

W przypadku chęci zdobycia konsumentów indywidualnych powinieneś opracować inny model działania. Co zrobić, by zwiększyć skuteczność swoich działań? 

Konsument indywidualny często sam szuka określonych usług lub produktów. Musisz zadbać, by znalazł właśnie Twoją firmę i zainteresował się jej ofertą. Istnieje wiele różnych metod pozyskiwania klientów indywidualnych, a do najskuteczniejszych należą m.in.:

  • content marketing: pisanie artykułów - prowadzenie bloga zgodnego z profilem swojej działalności, dzielenie się wiedzą branżową, prowadzenie badań, a nawet stworzenie e-booka z poradami czy infografik, 
  • UGC, czyli user generated content - zadbanie o zadowolenie obecnych klientów, którzy następnie opiszą swoje doświadczenia i polecą Twój produkt lub usługę kolejnym osobom (warto zatem stworzyć swoją społeczność i angażować się w kontakt z odbiorcami),
  • przeprowadzanie audytów SEO na stronie, dbałość o jej wygląd oraz treść, aktualizowanie jej, dobrze zaprojektowany landing page, 
  • korzystanie z płatnych kampanii reklamowych, np. w Google, na Facebooku, 
  • prowadzenie kampanii mailingowych, 
  • współprace, np. z influencerami lub innymi markami.

Wymienione działania pomagające w pozyskiwaniu klientów to zaledwie część metod - możesz spróbować z nich skorzystać lub opracować własne strategie, dzięki którym odniesiesz sukces.

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz