Faktoring odwrotny. Co to jest?

Firmy faktoringowe finansują każdego roku kilka milionów faktur wystawionych przez polskie przedsiębiorstwa. Usługi faktoringowe są najdynamiczniej rozwijającą się usługą w naszym kraju. Dzięki faktoringowi firmy mogą cieszyć się lepszą płynnością finansową i stają się niezależne od ewentualnej niewypłacalności kontrahentów.

Faktoring jest odpowiedzią na problemy polskich przedsiębiorców, którym zatory płatnicze swoich kontrahentów uniemożliwiają rozwój oraz zapewnienie płynności finansowej.

Jak wynika z danych przedstawionych przez Polski Związek Faktorów (PZF), w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku, z usług faktoringowych skorzystało 8,5 tysiąca przedsiębiorstw, (źródło: https://www.bibbyfinancialservices.pl/) a łączna wartość faktur przekroczyła 132 miliardy złotych. Z faktoringu każdego roku korzysta coraz więcej firm. Zainteresowanie tego typu usługami wzrosło o 17,3% w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2016 roku.

Faktoring odwrotny - na czym polega?

Olbrzymie zainteresowanie faktoringiem w Polsce sprzyja rozwojowi i kształtowaniu się usług faktoringowych, odpowiadającym potrzebom przedsiebiorstw. Faktoring odwrotny, zwany również faktoringiem odwróconym, jest usługą docenianą przez wielu przedsiębiorców. W tym rodzaju faktoringu wyjątkowo faktorantami nie są sprzedawcy usług lub towarów, a kontrahenci.

Czemu warto zainteresować się faktoringiem odwrotnym? Ponieważ to rozwiązanie umożliwiające przedsiębiorcom dysponowanie dodatkowymi środkami, które są przeznaczone do pokrycia zakupionych towarów oraz usług. Za pomocą faktoringu odwrotnego, firmy zyskują dodatkowy czas na zapłatę zobowiązań, które wynikają z zakupów u dostawców. Faktoring odwrotny to doskonałe narzędzie do kształtowania polityki zakupowej. Zapewnia wykorzystanie kredytu kupieckiego od własnych w dostawców w znacznie poszerzonym zakresem.

Zalety faktoringu odwrotnego

Faktoring odwrócony niesie ze sobą sporo zalet. Jedną z nich jest budowanie wizerunku dobrego partnera biznesowego, a także poprawa relacji z klientami. Za pomocą błyskawicznej spłaty należności wynikającej z zakupu towarów lub usług, firma staje się atrakcyjnym partnerem biznesowym, dzięki czemu zwiększa się szanse na uzyskanie większych rabatów oraz lukratywnych kontraktów.

 

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz