Agencja HR nie tylko znajdzie pracownika. W czym jeszcze może pomóc Twojej firmie?

Rosnący popyt na profesjonalne usługi HR jest papierkiem lakmusowym sytuacji na polskim rynku pracy. Od lat przedsiębiorcy narzekają na brak wystarczającej liczby wykwalifikowanych specjalistów, ale też pracowników niższego szczebla. Tego problemu nie rozwiązała nawet duża fala emigracji zarobkowej do Polski, przede wszystkim z Ukrainy. Pracodawcy muszą zwiększać skuteczność swoich procesów rekrutacyjnych, a najlepszym sposobem na to jest zatrudnienie agencji HR. Warto natomiast wiedzieć, że taka agencja może (i powinna) zaoferować coś więcej, niż tylko przeprowadzenie rekrutacji na dane stanowisko.  

Kompleksowe wsparcie w organizacji procesu rekrutacyjnego

Teoretycznie rekrutacja nie jest niczym szczególnie skomplikowanym. Większość pracodawców choć raz musiała szukać pracowników na rynku, publikując ogłoszenia w prasie i Internecie, analizując podania i przeprowadzając rozmowy kwalifikacyjne. Obecnie jednak ten standardowy model nie jest tak efektywny, jak jeszcze kilkanaście lat temu.

Rynek pracy w Polsce diametralnie się zmienił. Niski poziom bezrobocia w połączeniu z boomem na przedsiębiorczość (lawinowy wzrost liczby jednoosobowych działalności gospodarczych) spowodowały, że wielu pracodawców bezskutecznie poszukuje pracowników, a ich rekrutacje przeciągają się na wiele tygodni. Taka sytuacja jest poważnym problemem dla biznesu, ponieważ każdy dzień z nieobsadzonym wakatem przynosi firmie wymierne straty.

Dlatego profesjonalne agencje HR coraz częściej oferują swoim klientom kompleksową pomoc nie tylko w zakresie samego przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego, ale też wdrożenia nowych technik pozyskiwania pracowników. Skuteczniejszych, tańszych, dopasowanych do realiów współczesnego rynku zatrudnienia.

Taką usługę w swojej ofercie ma m.in. agencja HR z Warszawy Verita HR, która proponuje przedsiębiorcom outsourcing procesów rekrutacyjnych. W ramach tej usługi agencja może z jednej strony wziąć na siebie wszystkie obowiązki związane z obsadzaniem wolnych stanowisk, jak również wesprzeć klienta w opracowaniu zupełnie nowej strategii rekrutacyjnej. W grę wchodzi również zmodyfikowanie aktualnej struktury zatrudnienia w firmie.

Przykładowo: jeśli przedsiębiorstwo działa w branży, w której istnieje ogromny deficyt wysokiej klasy specjalistów, to oczywiste jest, że każda kolejna rekrutacja będzie dość problematyczna i czasochłonna. W takiej sytuacji warto rozważyć np. przejście na model outsourcingu, który jest zdecydowanie tańszy dla pracodawcy (brak konieczności utrzymywania etatów), bezpieczniejszy (możliwość zakończenia współpracy w praktycznie dowolnym momencie) oraz gwarantuje maksymalną elastyczność (z outsourcingu można korzystać wtedy, gdy jest to naprawdę potrzebne).

Całą procedurę związaną z wdrożeniem outsourcingu w firmie, włącznie ze skompletowaniem zewnętrznego zespołu specjalistów, można powierzyć agencji HR.

Outsourcing procesów rekrutacyjnych może być również sposobem na pozbycie się problemów związanych z np. obsługą kadrowo-płacową, zarządzaniem zasobami ludzkimi, analizowaniem wydajności zespołu oraz dbaniem o stabilność zatrudnienia.

Wykreowanie atrakcyjnego wizerunku pracodawcy

Jedną z najczęściej bagatelizowanych przyczyn, dla których firma ma trudności z pozyskiwaniem najlepszych pracowników, a jej rekrutacja nie przebiega zgodnie z założeniami, jest brak rozpoznawalności marki pracodawcy. Nieprzypadkowo największe firmy konsekwentnie inwestują w działania z zakresu employer branding.

Z punktu widzenia sukcesu biznesowego równie ważne jest to, aby mieć rozpoznawalną markę konsumencką, jak i branżową. Firmy o dobrej reputacji mają znacznie ułatwione zadanie w zakresie przeprowadzania rekrutacji. Pisząc prościej: każdy chce pracować w takim przedsiębiorstwie, które budzi pozytywne emocje, ma silną markę, bo to wpływa na osobisty prestiż pracownika i rozwój jego kariery.

Prosty przykład: gdybyśmy mieli do wyboru, czy przyjąć pracę w nikomu nieznanej firmie informatycznej czy może w Google, to bez zastanowienia przystalibyśmy na propozycję amerykańskiego giganta – i to niezależnie od warunków zatrudnienia (np. wysokości pensji). Praca dla Google wywołuje efekt WOW, robi świetne wrażenie w CV, dlatego firmy mające tak rozpoznawalną markę nie muszą się martwić brakiem zainteresowania ich procesami rekrutacyjnymi.

Zadaniem agencji HR jest kreowanie pozytywnego wizerunku klienta poprzez m.in. profesjonalizację rekrutacji (uporządkowanie całego procesu, dobór odpowiednich mediów, w których są publikowane ogłoszenia, atrakcyjna treść samych ogłoszeń itd.).

Jak widać współpraca z agencją HR wcale nie musi się ograniczać wyłącznie do kwestii przeprowadzenia rekrutacji czy skorzystania z usługi headhuntingu. Profesjonalna agencja wspiera swojego klienta na każdym poziomie działalności mającym bezpośredni lub pośrednik związek z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Taka pomoc jest niezwykle cenna w realiach bardzo konkurencyjnego rynku pracy – zwłaszcza w takich miastach, jak Warszawa. 

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz