Narzędzia przydatne w pracy copywritera

Copywriting nie jest  zajęciem, które wymagałoby zastosowania zaawansowanych narzędzi. W zasadzie można powiedzieć, że do pracy copywritera powinien wystarczyć komputer z dostępem do internetu oraz edytorem tekstu. Czegóż więcej może chcieć osoba zajmująca się tworzeniem contentu?

Okazuje się, że na rynku dostępnych jest szereg różnych narzędzi, które czynią pracę copywritera łatwiejszą, przyjemniejszą, bardziej efektywną. Niektóre z nich mogą wydać się nieocenioną pomocą, inne całkowicie zbędnym gadżetem. Czy warto z nich korzystać? O tym każdy copywriter będzie musiał zdecydować samodzielnie.

Indywidualny system pracy

Każdy copywriter ma swój własny sposób pracy, który pomaga efektywnie tworzyć chwytliwe teksty i slogany. Ogromna rzesza działających w branży osób wykorzystuje do tego celu jedynie podstawowe narzędzia, zapominając o innych programach i aplikacjach, które mogą pracę znacznie usprawnić. Zadaniem niektórych jest wspomaganie kreatywności i procesu twórczego, innych pomoc w przygotowaniu tekstów poprawnych pod względem stylistycznym i językowym. Znajdują się wśród nich także takie, które umożliwiają pisanie treści przyjaznych wyszukiwarkom internetowym.

Synonimy

W życiu każdego copywritera zdarzają się takie momenty, kiedy wydajność osiąga nieprawdopodobnie wysoki poziom oraz takie, kiedy pomimo usilnych prób nie jest stworzyć choćby jednego zdania, z którego byłby zadowolony.

Wzloty i upadki to coś zupełnie naturalnego. Kiedy jednak gonią nas terminy, wolimy unikać tych drugich. Dlatego każdy, nawet jeden z najlepszych w branży copywriter Dynanet.pl korzysta czasem ze słownika synonimów. Dzięki niemu można szybko wyszukać słowa o podobnym znaczeniu i uniknąć niekorzystnych powtórzeń.

Słownik języka polskiego

Bardzo przydatny w pracy copywritera jest też słownik języka polskiego. Choć najlepsi nie używają go często, nawet im zdarza się mieć czasem chwile zwątpienia. Słownik języka polskiego pozwala na sprawdzenie pisowni, odmiany oraz znaczenia słów. Podobnie, jak w przypadku słownika synonimów, możesz korzystać z wersji książkowej lub dostępnej online.

Przecinki

Jeśli interpunkcja nie jest twoją mocną stroną, zajrzyj na stronę prosteprzecinki.pl. Zebrano tam zasady interpunkcyjne, dotyczące stosowania przecinków w tekście. Znajdziesz wśród nich zarówno podstawowe reguły, których znajomością powinniśmy wykazywać się na co dzień, jak i te mniej znane. Wiedza przekazana została w prosty i przystępny sposób.

Poprawność

Kiedy masz słabszy dzień i czytając swój tekst po raz kolejny, nadal znajdujesz w nim błędy, skorzystaj z dostępnego online narzędzia langugetool. Po wklejeniu tekstu narzędzie pomoże wykryć powtórzenia wyrazów, literówki, błędy ortograficzne, stylistyczne oraz niezgodność form. Languagetool sprawdza poprawność tekstu w różnych językach.

Czytelność tekstu

Autor tekstu, nawet czytając go powtórnie kilka razy, nie zawsze potrafi obiektywnie ocenić jego przejrzystość, jasność i czytelność. W takiej sytuacji najlepiej oddać test do sprawdzenia innej osobie z branży albo skorzystać z narzędzia hemingwayapp.com. Narzędzie służy do analizy tekstu pod kątem jego czytelności dla potencjalnego odbiorcy. Sygnalizuje, jeśli zdania są zbyt długie i skomplikowane oraz wystawia ocenę przejrzystości tekstu. Twoim celem powinno być osiągnięcie oceny przyjmującej wartość poniżej 10.

Duplicate content

Copywriterzy oraz osoby działające w branży SEO wiedzą, że tekst tworzony na potrzeby stron internetowych musi być unikalny w skali całego internetu. Tu nie ma miejsca na działania typu kopiuj – wklej. Za duplicate content można dostać dotkliwe kary od Google. Poza tym warto wiedzieć, czy ktoś nie kradnie naszych tworzonych w pocie czoła treści.

W weryfikacji unikalności tekstu pomocnych jest wiele narzędzi. Wśród nich wymienić można: Antyplagiat, Plagiator, Siteliner, Copyspace.

Wymienione wyżej narzędzia to ogromne udogodnienie w pracy copywritera. Warto z nich korzystać i zwiększać swoją efektywność. Decydując się na używanie narzędzi, trzeba mieć jednak świadomość, że mogą mieć drobne ułomności. Biorąc na nie poprawkę i pamiętając, że to my mamy ostateczny wpływ na jakość tekstu, stworzymy treści ciekawe, poprawne językowo oraz przyjazne dla użytkowników i wyszukiwarek.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz