Jak wykreować oryginalny produkt w branży modowej?

Wypromowanie własnej marki w czasach, gdy rynek przesycony jest rozmaitymi towarami o konkurencyjnych cenach, to nie lada wyzwanie dla początkujących przedsiębiorców. Bardzo trudno jest się wybić na krajowym rynku, który już dawno został opanowany przez zagraniczne korporacje. Aby osiągnąć sukces, warto przyjrzeć się temu, co oferują wielkie koncerny – nie po to, by powielać ich strategie, lecz po to, żeby znaleźć dla nich przeciwwagę.

Odwrót od masowości

Socjolodzy już od dobrych kilkunastu lat przekonują, że społeczeństwo ma dość masowości, która narodziła się po rewolucji przemysłowej. To dobra informacja dla poszukujących niszy, w której mogliby osadzić swoją działalność. Ludzie nie chcą już być biernymi odbiorcami kultury, konsumentami produktów trafiających do hipermarketów prosto z fabrycznej taśmy. W cenie jest oryginalność – pożądana we wszystkich sferach funkcjonowania społecznego, a zwłaszcza w branżach związanych z kreowaniem wizerunku. Wyróżnienie się z szarej masy, o której pisał Peter Sloterdijk, to dla wielu priorytet. Zyskują na tym przedsiębiorcy, którzy prócz głowy do interesów mają odrobinę wyobraźni i artystycznego polotu.

Czym jest dziś moda?

Trendy chyba nigdy nie zmieniały się tak szybko jak dziś i nie dotyczyły tak wielu sektorów. Obecnie można spotkać się z modą nie tylko stricte odzieżową – wykształciły się odrębne branże (np. ślubna, eventowa, DIY i fitness), które są powiązane ze stylem życia. Tym, co wyróżnia nowe dziedziny działalności, jest duży udział klienta w tworzeniu produktu. W cień odchodzą gotowce i szablony – liczy się indywidualność. Towar staje się dziełem dzięki personalizacji, która jest chyba najbardziej obiecującym kierunkiem rozwoju małych przedsiębiorstw.

Drobiazg znaczy wiele

Rozpoczynając własny biznes, warto postawić na niszowość – im mniejsza konkurencja, tym większa szansa na powodzenie. Ciężko jest dotrzeć do klientów z nową marką odzieżową czy kosmetyczną, dużo łatwiej zaś z estetycznym gadżetem, najlepiej takim, który można zrobić na zamówienie. Personalizowane drobiazgi są pożądane zwłaszcza jako prezenty – codziennie tysiące ludzi przeszukuje sieć w poszukiwaniu upominków na różne okazje. W zwykłych sklepach trudno znaleźć coś oryginalnego – produkty tam dostępne przeznaczone są dla anonimowych odbiorców. Wiele hurtowni i zakładów przemysłowych wychodzi naprzeciw współczesnym oczekiwaniom konsumenckim, proponując firmom współpracę w kreowaniu niesztampowych produktów. Przykładem może być hurtownia Armet, która sprzedaje okucia kaletnicze, również na specjalne zamówienie. Kupując w niej artykuły metalowe, można więc liczyć na realizację indywidualnego projektu, co daje wręcz nieograniczone możliwości. Klamry do pasków o oryginalnym kształcie i wyglądzie czy personalizowane ozdoby do biżuterii, torebek czy portfeli są czymś, czego wciąż próżno szukać w polskim Internecie. A to tylko jeden z wielu pomysłów.

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz