Czy warto aplikować drugi raz na tę samą ofertę pracy?

Wymarzona praca przeszłą Ci obok nosa? Nie zostałeś zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną lub nie przeszedłeś jednego z etapów rekrutacji? Zastanawiasz się, czy aplikować po raz drugi na to samo stanowisko, skoro znowu pojawiła się oferta? Sprawdźmy jak poradzić sobie z tym dylematem!

Wiele osób na pewno słyszało, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki, jednak wszyscy wiemy, że od tej zasady istnieją pewne wyjątki. Możemy na pewno podejść indywidualnie do oferty pracy w firmie, która była naszym marzeniem i na której bardzo nam zależało. W takich przypadkach nasza wytrwałość może zostać doceniona i uznana za zaletę - Izabela Foltyn - specjalistka z portalu www.praca-siemianowice.pl. Jeśli natomiast była to przypadkowa oferta, to być może warto się zastanowić, czy na pewno chcemy aplikować po raz drugi.

Dlaczego oferta pojawia się po raz drugi?

Większość z nas ucieszyłaby się, gdyby nasza wymarzona oferta pracy pojawiła się jeszcze raz na rynku. Bardzo szybko jednak zastanawiamy się, dlaczego tak właśnie się stało. Na myśl przychodzą nam w takich sytuacjach oczywiście najczarniejsze scenariusze, z których wynika, że praca może być jakaś podejrzana, a szef może być wyjątkowo mobingujący. Coś w końcu zmusiło poprzedniego kandydata do tego, by tak szybko zrezygnować z pracy.

Jest to oczywiście jedna z możliwości. Niektóre oferty pracy wyglądają na szemrane już od samego początku. Najlepszym rozwiązaniem jest spytanie osób rekrutujących o powody wystawienia ponownie tej samej oferty. Brak odpowiedzi lub unikanie jej powinno na pewno zapalić u nas lampkę ostrzegawczą.

Jakie mogą być rzeczywiste powody? Pracodawca mógł nie znaleźć żadnego kandydata, który odpowiadałby jego wymaganiom. Może być również tak, że osoba, która została wybrana na to stanowisko nie była odpowiednio zweryfikowana i nie sprawdziła się w tej pracy.

Sprawdź ponownie swoją aplikację

Drugą szansę warto wykorzystać w pełni. Nie wysyłajmy więc dokładnie tego samego CV. Sprawdźmy, co możemy w nim poprawić, by lepiej pasowało do zamieszczonej oferty. Dorze też odświeżyć formę graficzną. W Internecie możecie znaleźć mnóstwo estetycznych szablonów, które na pewno spełnią Wasze wymagania. Pamiętajcie jednak o tym, że najważniejsza jest przejrzystość i jasny przekaz. Nie twórzmy aplikacji, które będą nieczytelne dla osób rekrutujących, ponieważ z całą pewnością zostaniemy odrzuceni już na wstępie.

Sprawdź informacje o firmie

Bardzo często na rozmowie kwalifikacyjnej jesteśmy pytani o to, czym się firma zajmuje i dlaczego chcemy dla niej właśnie pracować. Jeśli naprawdę zależy nam na pracy, to z cała pewnością powinniśmy przejrzeć dokładnie ich stronę, a także dowiedzieć się kilku ciekawostek o jej największych osiągnięciach. Dzięki temu zaprezentujemy się znacznie lepiej. Przygotujemy też sobie odpowiedź na pytanie, dlaczego chcemy właśnie tu pracować. Być może za pierwszym razem te elementy zdecydowały o tym, że nie zostaliśmy przyjęci do pracy.

Przygotuj sobie zestaw pytań, których możesz się spodziewać

Jeśli już raz byliśmy w danej firmie na rozmowie kwalifikacyjnej, to wiemy mniej więcej, jakich pytań możemy się spodziewać. Jeśli natomiast nie zostaliśmy nawet zaproszeni, to warto prześledzić najważniejsze tematy związane z branżą i przygotować sobie pytania, które mogą nam zostać zadane. Odpowiedni research sprawi, że osoby rekrutujące niczym nas nie zaskoczą, a my poczujemy się pewniej. To także obniży nasz poziom stresu.

Czy warto aplikować na to samo stanowisko?

Na rynku pracy obecnie pracownik jest traktowany znacznie lepiej niż jeszcze kilka lat temu. Ofert więc nie brakuje. Nie musimy się przesadnie martwić o to, że niepowodzenie w jednym miejscu będzie skutkowało tym, że już nigdy pracy nie znajdziemy. Z tego powodu tym bardziej nie powinniśmy mieć wątpliwości, czy aplikować jeszcze raz. Z całą pewnością niczego nie tracimy, a podczas rozmowy kwalifikacyjnej możemy wyjaśnić, dlaczego chcielibyśmy pracować właśnie tu. Ta determinacja i konsekwencja powinny zostać docenione przez dział HR.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz